کد خبر: ۲۸۸۳۵
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

بی وای دی رکود تولید خودروهای پاک چین را شکست؛ ظهور رقیب آسیایی تسلا

بر اساس گزارشات مربوط به آمار فروش، محصولات کمپانی بی وای دی (BYD) با استقبال بسیار بالایی در چین مواجه شده‌اند. میزان استقبال به حدی بوده که این شرکت در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروسازان چین در ماه می ایستاده است.

به گزارش«نبض فناوری» بر اساس گزارشات مربوط به آمار فروش، محصولات کمپانی بی وای دی (BYD) با استقبال بسیار بالایی در چین مواجه شده‌اند. میزان استقبال به حدی بوده که این شرکت در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروسازان چین در ماه می ایستاده است. کسب این جایگاه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم بی وای دی فروش مدل‌های صرفا بنزینی را متوقف کرده است. به عبارت دقیق‌تر این شرکت تولیدات خود را با پیشرانه‌های هیبریدی و برقی عرضه می‌کند. نکته اصلی در عرض اندام بی وای در برابر تسلا را باید در بازار بزرگ خودروهای هیبریدی جستجو کرد که در چین رشدی سرسام آور را داشته است و بی وای دی نیز برخلاف تسلا در این بخش از بازار حضوری پر رنگ دارد.

 
بی وای دی و کسب عنوان دومین خودروساز بزرگ چین با فروش مدل‌های هیبریدی و برقی
 

طبق داده‌های منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان خودروهای سواری چین، بی وای دی توانسته 113,768 دستگاه را در ماه می به مشتریان تحویل دهد. با چنین رکوردی بی وای دی در پس شرکت فاو-فولکس واگن قرار می‌گیرد. این شرکت با تحویل 150,009 خودرو به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز چین در ماه می دست پیدا کرده است. رتبه سوم هم با ثبت رکورد 73,315 دستگاه به جیلی رسیده است.

بی وای دی و کسب عنوان دومین خودروساز بزرگ چین با فروش مدل‌های هیبریدی و برقی
 

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم فروش بی وای دی در مقایسه با ماه می سال قبل، به میزان چشمگیر 159.5 درصد افزایش یافته؛ این در حالی است که فروش فاو-فولکس واگن 10.6 درصد افت داشته است. حائز رتبه سوم یعنی جیلی هم با کاهش فروش مواجه شده و آمار آن در مقایسه با می 2021 برابر با 14.5 درصد افت کرده است.

 
 
بی وای دی یوان پلاس
 

بطور کلی باید گفت بازار خودروهای سواری چین در ماه می امسال 11.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کوچکتر شده؛ اما در مقابل بازار خودروهای سبز (انرژی‌های نو) رشد کرده و 91.2 درصد بزرگ‌تر شده است. بی وای دی ستاره این بازار نوین به شمار می‌رود و شرکت وولینگ موتورز که یک طرف آن جنرال موتورز است، در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم هم به تسلا رسیده است.

بی وای دی و کسب عنوان دومین خودروساز بزرگ چین با فروش مدل‌های هیبریدی و برقی
 

ناگفته نماند اوایل ماه می امسال بی وای دی از فروش 397,420 خودرو در چهار ماه نخست سال پرده‌ برداشت. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 166 درصد رشد دارد. نکته جالب توجه اینکه از بین مدل‌های مختلف، فروش مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های هیبریدی شارژی و برقی 388 درصد افزایش یافته است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی