کد خبر: ۲۸۸۷۵
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کاهش تند و تیز برق مورد نیاز ماینرها

برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین به شدت کاهش می یابد.

به گزارش «نبض فناوری»، به گزارش رسانه ها، میزان برق مصرفی بزرگترین شبکه های ارزهای دیجیتال تا 50 درصد کاهش یافته است، زیرا زمستان رمزارز همچنان  درآمد ماینرها را می بلعد.

به گزارش گاردین، بر اساس برآوردهای تحلیلگر ارز دیجیتال Digiconomist، مصرف برق شبکه بیت کوین از بالاترین میزان خود در 11 ژوئن به میزان سالانه 131 تراوات ساعت در سال کاهش یافته است.

کاهش برق مصرفی برای اتریوم، همچنان شدیدتر بوده است، از اوج 94 تراوات ساعت در سال به 46 تراوات ساعت در سال گزارش شده است.

با این حال، دلیل اصلی سقوط برای هر دو ارز یکسان است. مصرف برق شبکه ارزهای دیجیتال از «ماینینگ» ناشی می‌شود.

 این فرآیند زیربنای امنیت شبکه ها است، اما شبکه را به عنوان یک کل تشویق می کند تا مقادیر فوق العاده ای از انرژی را هدر دهد.

با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال (بیت کوین در اوایل سال جاری به 69000 دلار (56000 پوند) به اوج خود رسید و اکنون در حدود 20000 دلار در نوسان است) ارزش پاداش برای ماینرها به همان نسبت کاهش یافته و آنها را در مناطقی با برق گران قیمت قرار داده است.

به گزارش گاردین، الکس دی وریس، اقتصاددان هلندی ، گفت: «این به معنای واقعی کلمه ماینرها را با تجهیزاتی که در شرایط غیربهینه یا تحت شرایط نامناسب (مثلاً خنک کننده ناکارآمد) کار می کنند آنها را از تجارت خارج می کند.»

منبع: تابناک

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی