کد خبر: ۲۸۹۰۸
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۳

آغاز به کار بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از سال ۲۰۲۴

بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از سال ۲۰۲۴ سفر بین فرانسه و انگلیس را با باتری‌هایی با ظرفیت ۱۱.۵ مگاوات‌ساعت آغاز خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، شرکت کشتیرانی "بریتانی فریز"(Brittany Ferries) از آغاز به کار بزرگترین کشتی هیبریدی جهان موسوم به "سنت مالو"(Saint-Malo) در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

این کشتی ۱۹۵ متری(۶۳۹ فوتی) دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۱۱.۵ مگاوات‌ساعت است که تقریباً دو برابر آن چیزی است که معمولاً برای پیشرانه هیبریدی در کشتی‌ها استفاده می‌شود و جایگزین یکی از مدل‌های قدیمی این شرکت در مسیری از بندر "سنت مالو" در فرانسه به بندر "پورتسموث" در انگلستان خواهد شد.

"کریستف متیو" مدیر عامل "بریتانی فریز" گفت: "بریتنی فریز" مفتخر است که در حمل و نقل پایدار، پیشرو است و با شرکای خود برای آوردن کشتی‌های پاک‌تر به مناطقی که در آن فعالیت می‌کنیم، همکاری می‌کند.

وی افزود: فناوری هیبریدی به پیشبرد برنامه نوسازی ناوگان ما ادامه می‌دهد و به دنبال معرفی دو کشتی با سوخت LNG خواهد بود. از روز اول بهره برداری، بنادری مانند "سنت مالو" در فرانسه و "پورتسموث" در بریتانیا سود خواهند برد. این توسعه به این معنی است که مزایای بیشتری حاصل خواهد شد، زیرا سرمایه‌گذاری توسط بنادر در زیرساخت‌های لازم، تحقق این هدف را ممکن می‌کند.

کشتی "سنت مالو" سیستم‌های متعددی را در خود ادغام کرده است که امکان بهینه‌سازی انرژی در لحظه را در هنگام کشتیرانی فراهم می‌کند تا کارایی خود را بهبود بخشد و سواری نرم‌تری داشته باشد. این کشتی همچنین به ویژگی‌هایی مجهز خواهد شد که آن را پایدار می‌کند.

طبق گفته شرکت فنلاندی "وارتسیلا"(Wärtsilä) تامین کننده موتور و باتری کشتی "سنت مالو"، ویژگی‌هایی مانند بهره‌وری انرژی بهینه، قدرت هیبریدی و قابلیت شارژ(پلاگین) کنار ساحل، پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۱۵ درصد در مقایسه با کشتی‌های دارای پیشرانه‌های دیزلی دارند.

این شرکت همراه با سازنده این کشتی موسوم به "استنارورو"(StenaRoRo)، دومین کشتی هیبریدی را نیز برای شرکت کشتیرانی "بریتانی فریز" مهندسی می‌کند. این دو کشتی هیبریدی جدید به ترتیب جایگزین کشتی‌های "بریتان"(Bretagne) و "نرماندی"(Normandie)، دو فروند از قدیمی‌ترین کشتی‌های این شرکت خواهند شد.

کربن زدایی از کل ناوگان دریایی

شرکت‌های دخیل در ساخت "سنت مالو" اعلام کردند که می‌خواهند در کربن‌زدایی ناوگان دریایی پیشرو باشند و همراه با شرکای خود، پیشرفت‌ها را به سمت بدون آلایندگی سوق دهند.

آنها می‌گویند: هیبرید سازی به کشتی‌های ما اجازه می‌دهد تا زمانی که با پیشرفت‌های فناوری آینده از جمله سوخت‌های سبز، سلول‌های سوختی، باتری‌های بزرگ‌تر و نیروی محرکه خورشیدی یا بادی سازگار می‌شوند، انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند.

شرکت "وارتسیلا" همچنین به تامین گیربکس و پروانه برای کشتی‌های هیبریدی جدید مامور شده است.

"هاکان انوال" رئیس و مدیر عامل این شرکت می‌گوید: این ماموریت، پیشرو بودن "وارتسیلا" را در بخش هیبریدی تقویت می‌کند. باتری بزرگتر به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از پروانه‌ها و همه پیشرانه‌ها برای مانور بدون انتشار آلاینده حتی در آب و هوای بد، با قدرت کامل کار کنند. این در حالی است که امکان شارژ ساحلی، باتری‌ها را در حین اقامت در اسکله شارژ می‌کند.

صنعت کشتیرانی درخواست‌های زیادی برای کربن‌زدایی داشته است، زیرا کشتی‌های عظیمی که از آنها استفاده می‌شود، منبع بزرگی از انتشار کربن هستند. با این حال، اندازه بزرگ کشتی‌ها و مسافت‌های طولانی که باید طی کنند، مهندسی گزینه‌های پایدار را برای آنها دشوار کرده است.

"بریتانی فریز" با این موفقیتِ رکوردشکن امیدوار است که سایر کشتیرانان را نیز ترغیب کند تا گامی به سوی مهندسی آگاهانه برای محیط زیست بردارند و شاید بسیاری از ناوگان‌های کربن‌زای موجود خود را جایگزین کنند یا ارتقا دهند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی