کد خبر: ۲۸۹۶۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

جنگ ماینرهای بیت کوین برای بقا

همزمان با عمیق شدن زمستان کریپتو ماینرهای بیت کوین برای بقا می جنگند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس داده‌های MacroHive، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در چند ماه گذشته دارایی‌های خود را نقد کرده‌اند و جریان‌های مبادله‌ای به طور پیوسته در حال افزایش است. این امر به فشار نزولی بر بازارهای بیت کوین و کریپتو افزوده است و منجر به کاهش 74 درصدی دارایی از بالاترین رکورد خود به کمتر از 18000 دلار در 19 ژوئن شد.

به گزارش رویترز، تجزیه و تحلیل Arcane Research نشان داد که چندین شرکت ماینینگ که در فهرست سهام عمومی قرار دارند، 100 درصد کل تولید خود را در ماه می فروختند.

جاران ملرود، تحلیلگر Arcane افزود: "شرایط در ژوئن بدتر شده است، به این معنی که آنها احتمالاً فروش بیشتری خواهند داشت."

جو برنت، تحلیلگر شرکت استخراج بیت کوین Blockware Solutions، گفت که شرایط برای استخراج کنندگان در شش ماه گذشته بدتر شده است. سختی و نرخ هش (قدرت محاسباتی شبکه) همراه با قیمت انرژی افزایش یافته، در حالی که قیمت BTC در مدت مشابه کاهش یافته است.

چندین شرکت معدنی که به صورت عمومی فهرست شده اند، از جمله Bitfarms (BITF)، Riot Blockchain (RIOT) و Core Scientific (CORZ)، قبلاً فروش خود را اعلام کرده اند.

ملرود در 27 ژوئن، تحقیقات خود را در مورد جریان‌های نقدی استخراج‌کنندگان عمومی و ترازنامه‌ها منتشر کرد تا مشخص کند کدام یک از آنها احتمالاً از زمستان کریپتو جان سالم به در خواهند برد. هزینه تولید مستقیم BTC بر جریان نقدی عملیاتی ماینرها تأثیر می گذارد، که در نهایت تعیین می کند که چه زمانی آنها مجبور به خاموش کردن ماشین آلات شوند. وی پیش از گزارش خاطرنشان کرد: Stronghold و Argo کمترین هزینه تولید مستقیم بیت کوین را دارند، در حالی که Bitfarms و Hut 8 بالاترین هزینه را دارند.

آنهایی که جریان های نقدی عملیاتی قابل توجهی دارند، مانند Core Scientific و Riot، بهترین موقعیت را برای پرداخت هزینه های آتی، مانند بدهی ها و تحویل ماشین آلات دارند. بسیاری مانند ماراتن نیز صدها میلیون پول نقد برای بازپرداخت ماشینی در سال جاری دارند. او افزود، با این حال، ماراتن ترازنامه سالمی دارد.

فشار نقدینگی برخی از ماینرها را مجبور می‌کند تا برخی از دارایی‌های خود را بفروشند که می‌تواند برای دیگران در موقعیت‌های بهتر مفید باشد.

در میانه هر بحرانی فرصت بزرگی وجود دارد، زیرا ماینرهای با بهترین سرمایه می توانند دارایی های ماینرهای در حال مبارزه را ارزان بخرند. ملرود به این نتیجه رسید که بلاکچین آرگو در بهترین موقعیت برای زنده ماندن است.

بیت کوین در حال حاضر زیر شاخص های فنی کلیدی معامله می شود که می تواند نشان دهنده نزدیک شدن بازارها به سطح پایین باشد. بازارها ممکن است نزدیک به پایین باشند، اما اگر چرخه های قبلی اتفاقی باشد، احتمالاً برای مدتی در آن سطح باقی خواهند ماند، به خصوص اگر وضعیت کلان اقتصادی به کندی بهبود یابد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی