کد خبر: ۲۸۹۹۳
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۰

مینگ-چی کو:‌ با شکست اپل در توسعه مودم 5G، کوالکام همچنان تامین‌کننده خواهد بود

اپل طی چند سال گذشته روی توسعه تراشه مودم 5G خود کار می‌کند تا نیازی به کوالکام نداشته باشد. اما به گفته تحلیلگر اپل، «مینگ-چی کو» تلاش‌های این کمپانی ظاهرا به سرانجام نرسیده و در نتیجه کوالکام همچنان به عنوان تامین‌کننده تراشه مودم ایفای نقش خواهد کرد.

مینگ-چی کو:‌ با شکست اپل در توسعه مودم 5G، کوالکام همچنان تامین‌کننده خواهد بود

به گزارش «نبض فناوری»، این تحلیلگر معروف اپل حتی می‌گوید ظاهرا توسعه تراشه اپل متوقف شده است. با این حساب باید انتظار داشت که کوالکام تامین‌کننده انحصاری تراشه‌های 5G مدل‌های آیفون 2023 باقی بماند. پیش از این، این تحلیلگر اعلام کرده بود که سری آیفون‌ 2023 اپل به جای تراشه‌های کوالکام، از تراشه‌های مودم اختصاصی اپل بهره خواهند برد.

اکنون و با توجه به آنچه مینگ-چی کو می‌گوید، انتظار می‌رود کوالکام 100 درصد تراشه‌های مودم آیفون‌های 2023 را تامین کند. هرچند پیشتر صحبت از تامین 20 درصد تراشه‌ها توسط این شرکت بود. به نظر می‌رسد برای آنکه تراشه‌های اختصاصی اپل بتوانند در آیفون یا سایر محصولات کوپرتینویی‌ها مورد استفاده قرار گیرند، به زمان بیشتری نیاز است.

مینگ-چی کو:‌ با شکست اپل در توسعه مودم 5G، کوالکام همچنان تامین‌کننده خواهد بود

کوالکام تامین‌کننده اصلی مودم آیفون باقی می‌ماند

مشخص نیست چرا اپل نمی‌تواند تراشه‌های مودم خود را به موقع برای سری آیفون 2023 آماده کند. اما این شرکت سال‌هاست قصد دارد وابستگی خود به کوالکام را کاهش دهد. اپل و کوالکام سال‌ها درگیر پرونده حقوقی با یکدیگر بودند و به همین دلیل اپل ابتدا قصد داشت از تراشه‌های 5G اینتل در آیفون‌های 2020 استفاده کند. اما این اتفاق درنهایت رخ نداد و اینتل نتوانست تراشه‌های 5G را متناسب با استانداردهای اپل در اختیار این شرکت قرار دهد. در نتیجه کوپرتینویی‌ها باز مجبور شدند ادامه مسیر را با کوالکام همراه شوند.

گفتنی است در سال 2019 دعوای حقوقی اپل با کوالکام حل و فصل شد و این شرکت از آن زمان، از مودم‌های 5G کوالکام در خط تولید آیفون و آیپد استفاده می‌کند. از آن زمان، اپل در حال توسعه تراشه مودم اختصاصی خودش است و حتی کسب و کار تراشه مودم اینتل را برای شروع کار خریداری کرد.

پیشتر شایعه‌های مختلفی منتشر شده بود که این تراشه‌ها در سال 2023 در گوشی‌های آیفون به کار گرفته می‌شوند. سال گذشته میلادی، کوالکام حتی اعلام کرد که احتمالا در سال 2023 در حدود 20 درصد از تراشه‌های مودم مورد نیاز آیفون را در سال 2023 عرضه می‌کند. اما با تحلیل جدید مینگ-چی کو، به نظر می‌رسد کوالکام احتمالا حداقل برای دو نسل دیگر آیفون، تراشه‌های مورد نیاز اپل را تامین کند.

منبع/ دیجیاتو

برچسب ها: اپل 5G تراشه
ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی