کد خبر: ۲۹۳۴۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

یک تغییر بزرگ دیگر در توسعه مایکروسافت ویندوز

مایکروسافت ممکن است ویندوز 12 را برای سال 2024 با یک تغییر اساسی آماده کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت نحوه انتشار نسخه‌های اصلی ویندوز را دوباره تغییر می‌دهد و این می‌تواند به این معنی باشد که شاهد انتشار ویندوز 12 در سال 2024 هستیم. Windows Central گزارش می‌دهد که مایکروسافت در حال بازگشت به چرخه انتشار سه ساله برای ویندوز است، که به معنای نسخه اصلی بعدی است. این تغییر بزرگ دیگری در نحوه توسعه ویندوز توسط مایکروسافت است.

مایکروسافت در ابتدا با انتشار ویندوز 10 در سال 2015 از چرخه سه ساله خود فاصله گرفت و ایده ویندوز را به عنوان یک سرویس در اولویت قرار داد. به‌جای انتشار گسترده ویژگی‌ها هر سه سال در نسخه جدید ویندوز، ویندوز 10 دو بار در سال با ویژگی‌های جدید بزرگ به‌روزرسانی می‌شد. پس از اینکه یکی از کارمندان مایکروسافت ویندوز 10 را "آخرین نسخه ویندوز" توصیف کرد، برای سال‌ها، بسیاری از ناظران ویندوز فکر می‌کردند که ویندوز 10 آخرین نسخه بزرگ ویندوز خواهد بود.

مایکروسافت هرگز این نظرات را رد نکرد، و در عوض گفت که آنها «بازتابی از نحوه ارائه ویندوز به عنوان سرویسی هستند که نوآوری‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید را به صورت مداوم ارائه می‌کند». همه چیز با انتشار ویندوز 11 در سال گذشته تغییر کرد.

با توجه به حرکت مایکروسافت به سمت نام تجاری ویندوز 11، منطقی است که انتظار داشته باشیم هر نسخه اصلی بعدی ویندوز نیز شاهد تغییر نام تجاری باشد. ما تاکنون ندیده‌ایم که مایکروسافت ویندوز 11.1 یا 11.2 را با به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز 11 خود بپذیرد.

در کنار نسخه بعدی ویندوز در سال 2024، مایکروسافت همچنان برنامه هایی برای تازه نگه داشتن ویندوز 11 در سال های آینده دارد. این سازنده نرم‌افزار در ماه‌های اخیر از وعده اصلی خود مبنی بر به‌روزرسانی‌های سالانه بزرگ برای ویندوز 11 دور شده است و ترجیح می‌دهد ویژگی‌های اصلی را پس از آماده شدن ارائه کند. به‌روزرسانی بزرگ بعدی، در حال حاضر پس از نهایی شدن توسط مایکروسافت، در ماه سپتامبر یا اکتبر ارائه می‌شود.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت برنامه‌های خود را برای یک به‌روزرسانی سالانه بزرگ مشابه در سال 2023 کنار گذاشته است و اکنون به جای آن، ارائه ویژگی‌های جدید را در طول سال 2023 در اولویت قرار خواهد داد. این با تغییرات اخیر مایکروسافت در برنامه Windows Insider مطابقت دارد و آزمایش‌ها و ویژگی‌های نمونه اولیه به طور گسترده آزمایش شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
ویندوز سیستم عامل بی نظیری هست اما متاسفانه اونقدر محبوب شده که میکروسافت دیگه کاربرانشو خیلی به حساب نمیزاره. سالهاست بحث کارهای سرخود ویندوز از قبیل به روز رسانی های سرخود و غیر قابل جلوگیری یا دفرگ گزارشگر نرمافزار و کلا نقض حریم خصوصی با انتقادات خیلی جدی همراه هست اما میکرو سافت همچنان کار خودشو میکنه. ادم دلش برای ویندوز ایکس پی و 98 تنگ میشه. بی ادعا و سبک و بدون مزاحمت در خدمت کاربران بودند.
3
1
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی