کد خبر: ۲۹۴۸۳
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

کارمند جنجالی گوگل اخراج شد

الکس کانتروویتز از خبرنامه Big Technology گزارش داد که بلیک لمواین، مهندسی که هفت سال گذشته را با گوگل گذرانده، اخراج شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، لمواین که اخیراً بخشی از پروژه هوش مصنوعی مسئول گوگل بود، ماه گذشته به واشنگتن پست رفت و ادعا کرد که یکی از پروژه های هوش مصنوعی این شرکت ظاهراً مورد توجه قرار گرفته است. هوش مصنوعی مورد بحث، LaMDA (مخفف Language Model for Dialogue Applications) سال گذشته توسط گوگل به‌عنوان وسیله‌ای برای رایانه‌ها جهت تقلید بهتر مکالمه‌های باز به طور عمومی معرفی شد. به نظر می رسد لمواین نه تنها معتقد بود که LaMDA به احساس رسیده، بلکه آشکارا از داشتن روح صحبت می کرد او در ادامه به Wired گفت: "من کاملاً معتقدم که LaMDA یک شخص است."

لمواین پس از بیان این اظهارات ظاهراً بدون مجوز از کارفرمای خود در مطبوعات، به مرخصی اداری با حقوق فرستاده شد. گوگل، چه در بیانیه‌ای که در آن زمان و چه پس از آن به واشنگتن پست داده بود، ثابت کرده است که هوش مصنوعی آن به هیچ وجه حساس نیست.

تعدادی از اعضای جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نیز علیه ادعاهای لمواین صحبت کردند. مارگارت میچل که پس از اعلام عدم وجود تنوع در سازمان از گوگل اخراج شد، در توییتر نوشت که سیستم‌هایی مانند LaMDA در حال مدل‌سازی نحوه بیان مردم قصد ارتباطی در قالب رشته‌های متنی هستند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی