کد خبر: ۲۹۵۴۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

تاثیر طول کابل USB روی شارژ شدن

در حال حاضر، مشخص شده است که در صورت استفاده از کابل USB طولانی تر، ممکن است افت ولتاژ رخ دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،  عوامل متعددی می توانند بر سطح افت ولتاژ تاثیر بگذارند. که مهمترین آنها گیج سیم است. دما و مواد سیم آنقدرها مهم نیستند زیرا اکثر کابل‌های USB معمولاً دارای سیم مسی هستند و دمای محیط شما چه کابل کوتاه یا بلند داشته باشید تغییر نمی‌کند.

از آنجایی که افت ولتاژ یک واقعیت ناگوار است، سازندگان کابل USB معمولاً این را در نظر می گیرند و از سیم گیج پایین تر در کابل های بلند برای کاهش مقاومت کلی الکتریکی استفاده می کنند. اما اگر سازنده ای این کار را انجام نداده باشد، ممکن است شاهد افت ولتاژ قابل توجهی در کابل های طولانی باشید که منجر به شارژ کندتر می شود. برندهای غیرقابل اعتماد و بی نام گاهی اوقات سعی می کنند با استفاده از سیم گیج بالاتر در کابل های بلندتر در هزینه خود صرفه جویی کنند.

اگر کابل دارای گواهی USB-IF و از یک برند معتبر باشد، با این مشکل مواجه نخواهید شد. USB-IF یا USB Implementers Forum یک سازمان غیرانتفاعی است که استاندارد USB را حفظ می کند و حداقل الزامات DCR (مقاومت DC) را توصیه می کند. با توجه به مشخصات USB-IF (PDF)، نباید بیش از 500 میلی ولت (0.5 ولت) در کابل از سر تا سر در حداکثر جریان نامی افت داشته باشد.

برای مثالی از معنای افت 0.5 ولت برای سرعت شارژ گوشی شما، اگر شارژر 3 آمپر جریان را با ولتاژ 5 ولت فشار دهد، گوشی شما در حالت ایده آل باید 15 وات شارژ داشته باشد. اما به دلیل افت ولتاژ، 5 ولت به 4.5 ولت تبدیل می شود و سرعت شارژ گوشی شما فقط 13.5 وات است. 0.5 ولت حداکثر افت کابل های دارای گواهی USB-IF است که فقط در کابل های بلند مانند دو، سه متر یا بیشتر مشاهده خواهید کرد.

بنابراین اگر قصد خرید یک کابل USB طولانی را دارید، به دنبال کابل دارای گواهی USB-IF از یک برند معتبر باشید تا با شارژ کندتر مواجه نشوید.

جدا از تولیدکنندگان کابل، استانداردهای شارژ سریع، مانند شارژ سریع کوالکام، به افت ولتاژ در کابل های بلند و نازک نیز توجه دارند. در نتیجه، این استانداردها سعی می کنند با فشار دادن ولتاژ بالا، مسائل شارژ را به حداقل برسانند.

آیا باید نگران طول کابل USB باشید؟

اگرچه از نظر فنی این درست است که طول کابل USB می تواند بر سرعت شارژ آن تأثیر بگذارد، به عنوان یک مصرف کننده، نباید نگران آن باشید. اکثر مردم احتمالا هرگز کابل USB بلندتر از یک یا دو متر را نمی خرند و افت ولتاژ برای این اندازه ها ناچیز است. و اگر کابل USB طولانی‌تری می‌خواهید، گواهی USB-IF و مارک‌های معتبر خوب هستند.

برچسب ها: شارژر کابل USB
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی