کد خبر: ۲۹۵۷۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

تبدیل عنکبوت مرده به یک ماشین پنجه ای

محققان عنکبوت های مرده را به ماشین های پنجه ای تبدیل کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، در حالی که دیده‌ایم دانشمندان راه‌های جدیدی را برای استفاده از حشرات پس از مردن پیدا کرده‌اند، گروهی از محققان از دانشگاه رایس عنکبوت‌های بی‌جان را به گیره‌هایی تبدیل کردند.

عنکبوت ها برخلاف انسان ها، دارای جفت ماهیچه های متضاد برای حرکت دادن اندام های خود نیستند. در عوض، آنها به فشار خون و عضلات خم کننده تکیه می کنند که به پاهایشان اجازه می دهد به سمت داخل خم شوند. یک محفظه در سر آنها منقبض می شود تا خون را به بیرون بفرستد و این فشار هیدرولیک به عنکبوت اجازه می دهد تا پاهای خود را دراز کند. به همین دلیل است که عنکبوتیان هنگام مرگ خم می شوند. قلب آنها از تپش باز می ایستد و توانایی تحت فشار قرار دادن بدن خود را از دست می دهند.

دیدن یک عنکبوت مرده، تیمی از دانشگاه رایس را الهام بخشید تا امکان استفاده از آن را به‌عنوان گیره شروع کنند و از سال 2019 روی این پروژه کار می‌کنند. دانیل پرستون، استادیار مهندسی می‌گوید: «ما می‌توانیم از انواع محرک‌ها و مواد استفاده نشده استفاده کنیم. عنکبوت در این خط تحقیق قرار می گیرد. این چیزی است که قبلاً استفاده نشده است اما پتانسیل زیادی دارد.

زمانی که تیم پروفسور پرستون فهمیدند عنکبوت‌ها چگونه پاهای خود را حرکت می‌دهند، تبدیل آن‌ها به روبات‌هایی که می‌توانند بیشتر از وزن بدن خود بلند کنند، ساده بود. این روش شامل ضربه زدن به یک سوزن به محفظه پروزوما عنکبوتیه و محکم کردن آن با چسب بود. یک سرنگ دستی یا تجهیزات آزمایشگاهی متصل به انتهای دیگر به محققان این امکان را داد تا مقدار کمی هوا را به حفره برسانند که به نوبه خود باعث می‌شود عنکبوت مرده فوراً پاهای خود را دراز کند. مکانیسم حاصل برای حدود 1000 چرخه باز و بسته مناسب بود.

برچسب ها: عنکبوت پنجه مرده
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی