کد خبر: ۲۹۵۸۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اینتل فرآیند تولید تراشه برای شرکت مدیاتک را آغاز کرد

روز گذشته اینتل اعلام کرد که به منظور تولید تراشه‌های مدیاتک توسط واحد تولید نیمه‌هادی خود با این کمپانی تایوانی همکاری خواهد کرد. هدف از این همکاری، کمک به مدیاتک برای ایجاد زنجیره تامین متعادل‌تر و انعطاف‌پذیرتر از طریق افزودن شریک تولیدکننده جدید با ظرفیت عملیاتی قابل توجه در ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی است. سال گذشته نیز اینتل قرارداد مشابهی را با کمپانی کوالکام امضاء کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اینتل شرکتی است که تراشه‌های خود را شخصا طراحی و تولید می‌کند. سال گذشته این شرکت تصمیم گرفت تا با افتتاح واحد Intel Foundry Services این قابلیت را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهد. اکنون مدیاتک به‌عنوان یکی از نخستین مشتریان کلیدی واحد تولیدی جدید اینتل تمایل خود جهت همکاری با این شرکت را ابراز نموده است.

راندیر تاکور؛ رئیس واحد خدمات نیمه‌هادی اینتل گفت: “مدیاتک به‌عنوان یکی از برترین طراحان تراشه‌های بی‌نظیر در جهان هر ساله پاسخگوی نیازهای پردازشی بیش از 2 میلیارد دستگاه مختلف بوده و در نتیجه شریکی فوق‌العاده برای Intel Foundry Services محسوب می‌شود. این همکاری به ما کمک می‌کند تا به مرحله جدیدی از فرآیند رشد و تکامل خود وارد شویم. ما برای کمک به مدیاتک، ترکیب مناسبی از فرآیندهای فنی پیشرفته و ظرفیت‌های جغرافیایی متنوع را در اختیار داریم. بدین‌ترتیب کمپانی تایوانی قادر به عرضه میلیاردها دستگاه متصل جدید با طیف وسیعی از کاربردها خواهد بود.”

اینتل بدون اشاره به جزئیات قرارداد یا اقداماتی که قرار است انجام دهد؛ اعلام کرد که مدیاتک قصد دارد تا از فناوری‌های پردازشی اینتل برای تولید تراشه‌های متعدد جهت به‌کارگیری در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند پیشرفته استفاده کند.

اینتل فرآیند تولید تراشه برای شرکت مدیاتک را آغاز کرد

NS Tsai؛ معاون ارشد واحد فناوری پلتفرم و عملیات تولید در شرکت مدیاتک ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “مدیاتک از مدت‌ها قبل نوعی راهبرد چند منبعی را اتخاذ کرده است. ما پیش از این در زمینه کسب‌وکار داده‌های 5G با اینتل همکاری داشته‌ایم و اکنون با ساخت دستگاه‌های هوشمند پیشرفته از طریق خدمات تولید نیمه‌هادی اینتل این همکاری را گسترش می‌دهیم. واحد خدمات نیمه‌هادی اینتل با تعهد خود به افزایش عمده ظرفیت تولید، بسترهای ارزشمندی را در اختیار مدیاتک قرار خواهد داد؛ چرا که ما به‌دنبال ایجاد یک زنجیره تامین با تنوع بالاتر هستیم. ما مشتاقانه منتظر شکل‌گیری یک همکاری بلندمدت جهت پاسخگویی هرچه بهتر به روند روبه رشد تقاضا از سوی مشتریان خود در سراسر جهان هستیم.”

فعالیت واحد خدمات نیمه‌هادی اینتل در نیم‌کره غربی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر تولیدات نیمه‌هادی از منطقه شرق خصوصا کشورهایی نظیر تایوان به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند؛ لذا مشکلاتی نظیر کمبود مداوم تراشه خصوصا در دوران شیوع بیماری کووید 19 امری اجتناب‌ناپذیر بود.

اینتل با ارائه خدمات در ایالات‌متحده و اروپا قصد دارد تا از وضعیت کنونی بهره‌برداری نموده و در راستای ارائه محصولاتی متنوع‌تر به شرکت‌های مختلف کمک کند. اینتل پیش‌تر برنامه‌های خود برای گسترش سایت‌های تولید موجود در ایالات‌متحده و همچنین راه‌اندازی سایت‌های جدید در ایالت اوهایو و کشور آلمان را رسانه‌ای نموده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی