کد خبر: ۲۹۶۰۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

فیسبوک سیاست‌های انتشار محتوا درباره کرونا را تغییر می‌دهد

شرکت فیسبوک از هیئت نظارت مستقل خود، درباره تعدیل سیاست‌های انتشار محتوا درباره کرونا، درخواست مشاوره کرد.

به گزارش «نبض فناوری»،به گفته متا، فیسبوک بیش از ۲۵ میلیون محتوا را از آغاز شیوع کرونا حذف کرده است. اما شرکت فیسبوک دیروز اعلام کرد که می‌خواهد سیاست هایش درباره انتشار محتوا درباره کرونا را تغییر دهد. این شرکت می‌خواهد به جای حذف کامل پست‌های مرتبط با کرونا، آن‌ها را برچسب بزند یا رتبه آن‌ها را پایین بیاورد.

البته فیسبوک هنوز در حال بررسی این اقدام است و از هیئت نظارت مستقل خودش درباره اصلاح این سیاست‌ها مشاوره خواسته است.

به گفته نیک کلگ (nick clegg) رئیس امور جهانی فیسبوک، این شرکت می‌خواهد این تغییرات را اجرایی کند، زیرا بسیاری از کشور‌ها می‌خواهند به زندگی عادی برگردند. اما برای مطمئن شدن، فیسبوک از هیئت نظارت خود خواسته تا در این مورد، به این شرکت کمک کند.

فیسبوک سیاست خود در مورد اطلاعات نادرست را در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی با همه گیری ویروس کرونا تغییر داد. این تغییرات شامل حذف ادعا‌های نادرست در مورد اثربخشی ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و قابلیت انتقال ویروس طراحی شده بود. همچنین در اواخر آن سال، هنگامی که واکسیناسیون کرونا آغاز شد، فیسبوک سیاست خود را برای حذف اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها، به روز کرد.

فیسبوک

دستورالعمل‌های تعدیل محتوای فیسبوک مدت‌ها است که بحث‌برانگیز شده و حتی در سال‌های اخیر، این شرکت به محدود کردن آزادی بیان متهم شده است.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی