کد خبر: ۲۹۶۵۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰

فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و سری S مایکروسافت رکوردی تاریخی را ثبت کرد

ساتیا نادلا؛ مدیرعامل مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و سری S این شرکت کماکان با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه شده و این کنسول‌ها کماکان پرفروش‌ترین نسل در تاریخ فعالیت کمپانی به‌شمار می‌رود.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اعلام وبسایت IGN، ساتیا نادلا؛ مدیرعامل مایکروسافت طی یک تماس کنفرانسی مجددا تائید کرد که ایکس‌باکس سری X و ایکس‌باکس سری S رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در تاریخ فعالیت کمپانی را در اختیار دارند. پیش‌تر در ابتدای سال جاری میلادی گزارش شد که فروش کنسول‌های نسل جدید رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. بنابراین فروش این کنسول‌ها از مدل‌های ایکس‌باکس 360 یا ایکس‌باکس وان پیشی گرفت.

این دستاورد در حالی محقق شد که فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و سری S ظاهرا از مدل‌های ایکس‌باکس 360 یا ایکس‌باکس وان بیش‌تر نبود. اما سرعت فروش هر 2 کنسول نسل جدید طی یک دوره زمانی پس از عرضه آنها در مقایسه با مدل‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان بسیار بیش‌تر بود.

ایکس‌باکس سری X و سری S رکوردار سریع‌ترین روند فروش در میان کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت هستند

ساتیا نادلا طی تماس کنفرانسی خود اعلام کرد که طی 3 دوره 3 ماهه گذشته، ایکس‌باکس رهبر بازار کنسول‌های نسل جدید بوده است. این موضوع بدان معناست که از ابتدای سال 2022 فروش کنسول مذکور از پلی‌استیشن 5 پیشی گرفته است. در واقع طی فوریه سال 2022 گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد فروش کنسول‌های سری ایکس‌باکس در بازار اروپا برای نخستین بار از پلی‌استیشن 5 پیشی گرفته است.

فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و سری S مایکروسافت رکوردی تاریخی را ثبت کرد

سونی اخیرا شاهد افت فروش کنسول PS5 خود در بازار اروپا بوده است. این پدیده فضای لازم برای فروش بیش‌تر کنسول‌های نینتندو سوئیچ و البته ایکس‌باکس مایکروسافت را فراهم نموده است. بر اساس گزارش وبسایت Gamesindustry، فروش آخرین نسل از کنسول‌های بازی سونی طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته 44 درصد کمتر بوده است. دسترسی بسیار آسان‌تر به کنسول مایکروسافت از اصلی‌ترین دلایل این پدیده محسوب می‌شود.

با این‌حال سونی تنها شرکتی نیست که دوران ناخوشایندی را پشت سر گذاشته است. بر اساس گزارش مالی کمپانی طی سال 2022، درآمد مایکروسافت از محل گیمینگ نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته 7 درصد (حدودا 259 میلیون دلار) کاهش یافته است. همچنین درآمد سخت‌افزاری کمپانی 11 درصد کاهش یافته و درآمد ناشی از سرویس‌ها و محتوای ایکس‌باکس نیز افت 6 درصدی را تجربه کرد. این پدیده از محدودیت‌های عرضه بر اثر شیوع بیماری کووید 19 ناشی شده است؛ وضعیتی که هنوز به‌طور کامل اصلاح نشده است. بعلاوه از زمان عرضه این کنسول‌ها به بازار تقریبا 2 سال گذشته است و شور و شوق اولیه مشتریان تا حد زیادی کاهش یافته است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی