کد خبر: ۲۹۶۶۴
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰
برای حذف محتوا؛

هشدار کنیا به فیس بوک پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

ناظر انسجام قومی کنیا به فیس بوک ۷ روز مهلت داده تا محتوای نفرت پراکنی و فتنه انگیز مرتبط با انتخابات ریاست جمهور این کشور حذف کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، کنیا که بزرگترین اقتصاد شرق آفریقا به حساب می آید در گیر و دار برنامه های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری، قوه مقننه و مقامات محلی در ۹ آگوست قرار دارد.

گروه «گلوبال ویتنس» روز پنجشنبه گزارشی منتشر کرد که نشان می داد فیس بوک قبول کرده در این زمینه همکاری کند و بیش از ۱۲ آگهی سیاسی مخالف قوانین کنیا را حذف کرده است.

کمیسیون انسجام و یکپارچگی ملی کنیا (NCIC) نیز اعلام کرد این گزارش مربوط به یافته های داخلی این شرکت است. دانواس ماکوری یکی از کمیسیونرهای NCIC در این باره گفت: فیس بوک قانون کشور ما را نقض کرده است. این پلتفرم خود به حاملی برای نفرت پراکنی، فتنه انگیزی، اخبار جعلی و اخبار گمراه کننده تبدیل شده است.

سخنگوی متا ادعا می کند این شرکت گام های متعددی برای از بین بردن محتوای نفرت پراکنی و مروج فتنه انگیزی برداشته و اکنون نیز پیش از برگزاری انتخابات تلاش های خود در این زمینه را بیشتر می کند. او در این باره گفت: ما تیمی از کارمندان با زبان سواحیلی و فناوری های ردیابی گسترده را برای حذف محتوای مخرب در مقیاس کلان و سریع به کار گرفته ایم.

منبع/ مهر

برچسب ها: متا فیس بوک آفریقا
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی