کد خبر: ۲۹۶۷۲
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۰

طراحی صنعتی و محصول با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها ارتقا یافت

طراحان صنعتی فرم یک محصول مصنوع را می‌آفریند و آن را طوری شکل می‌دهند تا برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند مناسب باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، طراحان صنعتی نه تنها ظاهر و زیبایی محصول را افزایش می‌دهند، بلکه در بهبود عملکرد آن، نحوه فراوریش و نهایتا تجربه کاربر نیز تاثیرگذار هستند. هر کالایی در جهان، طی یک فرآیند طراحی به وجود آمده است و قطعا این طراحی در جهت آسان کردن استفاده از آن محصول و درنتیجه جلب رضایتمندی مشتری، به کار گرفته شده است.

طراحی محصول یک فرآیند پیوسته است و نقش اساسی در اصلاح، بازبینی و ارتقای ویژگی‌های محصول دارد. بقای یک برند و خوشنامی آن اگرچه به عوامل گوناگونی وابسته است اما بی‌شک بدون وجود یک محصول کاربردی و به روز که سیر تکاملی خود را با تغییرات زندگی امروزی طی می‌کند، نمی تواند به جایگاه مرتفعی دست پیدا کند و از رقبا پیشی بگیرد.

راه‌حل‌های راهبردی برای توسعه محصول

در چند سال اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به این عرصه ورود کرده‌اند و به واسطه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته‌اند محصولاتی در سطح کیفی بالا طراحی و تولید کنند.

رویکرد شرکت طرح و فرم نیک اندیش طراحی محصول است، در این شرکت وسعت خدمات بسیار زیاد است و محصولاتی که طراحی می‌شود، در دسته بندی‌های بسیار متنوعی قرار می‌گیرند.

طراحی قطعات خودرویی، وسایل پزشکی، لوازم خانگی، مبلمان خانگی و شهری، محصولات محیطی، بسته بندی‌ها و مواردی از این دست بخشی از سرفصل‌های محصولاتی هستند که طراحی آن‌ها را این شرکت انجام می‌دهد.

این شرکت با نام انحصاری فرمی نیک دارای مجموعه کاملی از راه‌حل‌های استراتژیک و راهبردی برای توسعه محصول است و گستره وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد. از ایده پردازی تا تولید، راه‌‎حل‌های خلاقانه ارائه می‌شود.

ابداع و نوآوری

فرآیند طراحی محصول تا تولید در این شرکت شامل چهار مرحله اصلی جمع آوری اطلاعات، طراحی، مهندسی و تولید است. هیچ دو محصولی مانند هم نیستند، از این رو برای هر پروژه نیاز به طراحی روندی متناسب با آن پروژه است.

طراحی می‌تواند از صفر تا صد یک محصول جدید را در برگیرد که به آن ابداع یا نوآوری می‌گویند یا می‌تواند محصول جدیدی را به وسیله ایجاد تغییرات در محصول اولیه و تبدیل آن به محصولی جدید به وجود آورد که به آن طراحی مجدد یا بازطراحی گفته می‌شود. مدلی از طراحی که کاربرد بیشتری در حوزه طراحی صنعتی دارد، طراحی مجدد است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی