کد خبر: ۲۹۶۷۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

افزایش قیمت دو محصول اپل

ظاهراً میانگین قیمت‌های خانواده ساعت‌های آیفون 14 و اپل 2022 در حال افزایش است.

به گزارش «نبض فناوری»، برخلاف روند گسترده فروش گوشی های هوشمند، فروش آیفون در سه ماهه سوم مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش یافت، اما سایر دسته ها مانند مک، آی پد ودستگاه ها پوشیدنی ضربه خوردند. مارک گورمن از بلومبرگ در نسخه جدید خبرنامه Power On خود اشاره می کند که ممکن است اپل از افزایش قیمت محصولات آتی خود مانند آیفون 14 جلوگیری کند، اگرچه میانگین قیمت همچنان ممکن است افزایش یابد.

با چشم‌انداز اقتصادی تاریک، بسیاری از مصرف‌کنندگان هزینه‌های اختیاری خود را کاهش داده‌اند. در عین حال، مسائل طرف عرضه و هزینه بالاتر تولید می تواند افزایش قیمت را ضروری کند.

با توجه به همه اینها، به نظر می رسد اپل در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت در حال حاضر با کاهشی در فروش محصولات مواجه است و نمی‌خواهد با افزایش قیمت، مشتریان را از خود دور کند. البته نباید این موضوع را رد کرد، زیرا مک بوک ایر جدید اپل M2 کمی گرانتر از مدل قبلی است.

در اوایل این ماه، گزارشی حاکی از آن بود که قیمت آیفون 14 ممکن است 100 دلار افزایش یابد. مدل پایه در حال حاضر آیفون 13 مینی 5.4 اینچی است و قیمت آن از 699 دلار شروع می شود، اما انتظار نمی رود امسال جانشینی داشته باشد، که نشان می دهد قیمت پایه به 799 دلار افزایش می یابد. قیمت اولیه آیفون 13 اینچی 6.1 است.

ناگفته نماند که آیفون 14 مکس 6.7 اینچی که به جای مینی معرفی می شود نیز گرانتر از مدل استاندارد 6.1 اینچی خواهد بود.

برخلاف آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی، مدل‌های معمولی به تراشه جدیدی مجهز نخواهند شد و همچنین طراحی جلویی جدید یا دوربین اصلی با وضوح بالاتر نخواهند داشت. تنها چیزی که آنها به دست خواهند آورد یک دوربین سلفی بهبود یافته و شاید اتصال ماهواره ای است.

همچنین، اگرچه شایعه شده است که مدل‌های استاندارد آیفون 14 نسبت به مدل‌هایی که جایگزین آن‌ها می‌شوند، رم بیشتری دارند، اما از استانداردهای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

 

برچسب ها: اپل آیفون 14 قیمت
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی