کد خبر: ۲۹۷۱۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اینستاگرام عمران خان هک شد

اکانت اینستاگرام عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان هک و به حساب رمزارز جعلی ایلان ماسک لینک شد.

به گزارش «نبض فناوری»، اکانت رسمی عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در اینستاگرام روز دوشنبه هک شد. عمران خان در حال حاضر بیش از 7.4 میلیون دنبال کننده دارد.این هکر یک توییت تبلیغاتی در مورد رمز ارز از حساب اینستاگرام عمران خان به اشتراک گذاشت. پیوندی به حساب جعلی کریپتو ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا نیز به آن لینک شده بود. عمران خان در حال حاضر بیش از 7.4 میلیون دنبال کننده دارد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان هنوز پاسخ رسمی نداده است. اعضای حزب و پیروان او توصیه می کنند که با هیچ پستی تعامل نکنید. مقامات دولت پاکستان مدعی شدند که این حساب کاربری هک شده است.

سال گذشته، اینستاگرام ویژگی چک امنیتی را برای حساب‌های اینستاگرام که در گذشته هک شده بودند، معرفی کرد. هدف این ویژگی ایجاد امنیت بیشتر حساب‌های کاربری است و کاربران را از طریق مراحل مورد نیاز برای حفظ امنیت حساب‌هایشان راهنمایی می‌کند.

به‌عنوان بخشی از ویژگی بررسی امنیتی، کاربرانی که حساب‌هایشان در گذشته به خطر افتاده است، هنگام ورود به سیستم از آنها درخواست می‌شود تا یک بررسی امنیتی انجام دهند و مراحل مورد نیاز برای ایمن کردن حساب‌هایشان را طی کنند. پلتفرم رسانه های اجتماعی همچنین روش های دیگری را ارائه می دهد که از طریق آن کاربران می توانند حساب های خود را ایمن نگه دارند.

یکی از راه‌های توصیه شده برای ایمن کردن حساب، فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای است. اینستاگرام اشاره می‌کند که کاربران در برخی کشورها می‌توانند با استفاده از حساب‌های واتس آپ خود، اکانت اینستاگرام خود را ایمن کنند. کاربران همچنین می توانند احراز هویت دو مرحله ای را با استفاده از شماره تلفن خود یا از طریق برنامه های احراز هویت مانند Duo Mobile یا Google Authenticator فعال کنند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی