کد خبر: ۲۹۷۶۹
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۰

متا به دزدیدن اطلاعات بیماران آمریکایی متهم شد

دو شکایت دسته جمعی ادعا می کنند که متا و بیمارستان های بزرگ آمریکا، قوانین حریم خصوصی پزشکی را با ابزار ردیابی که اطلاعات سلامتی را به فیس‌بوک ارسال می‌کند، نقض کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، ورج اعلام کرد، متا ممکن است اطلاعات حساس پزشکی را بدون رضایت کاربران جمع کرده باشد. دو شکایت دسته جمعی، متا و بیمارستان های آمریکا را به نقض قانون HIPAA ( قانون حریم خصوصی پزشکی) و سایر قوانین و جمع آوری داده های بیماران بدون رضایت متهم کرده است.

این شکایت ها که در ماه ژوئن و ژوئیه در کالیفرنیا ثبت شد، بر ابزار ردیابی متا پیکسل متمرکز است. این ابزار را می توان روی وب سایت ها برای ارائه تجزیه و تحلیل در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام نصب کرد. همچنین این ابزار اطلاعاتی را درباره نحوه کلیک افراد و وارد کردن اطلاعات به وب سایت ها جمع آوری می کند.

تحقیقات The Markup در اوایل ژوئن نشان داد که 33 بیمارستان از 100 بیمارستان برتر ایالات متحده از متا پیکسل در وب سایت های خود استفاده می کنند. در هفت بیمارستان، این ابزار روی پورتال های بیماران نصب شده است. تحقیقات نشان داد که این ابزار، اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی بیمار، قرار ملاقات با پزشک و حساسیت های دارویی به فیس بوک ارسال می کند.

در یکی از شکایت ها، بیمار می گوید که اطلاعات پزشکی او توسط ابزار متا پیکسل در پورتال بیماران دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و Dignity Health به فیس بوک ارسال شده است (این بیمارستان ها نیز متهمان پرونده هستند). در این دادخواست آمده: به بیمار تبلیغاتی درباره بیماری زانو وقلب که او به آنها دچار است فرستاده شد.

شکایت دیگر، از یک بیمار در سیستم سلامت MedStar در بالتیمور، مریلند است. در این شکایت ادعا شده که حداقل 664 ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی داده های پزشکی را از طریق متا پیکسل به فیس بوک ارسال کرده اند.

براساس قانون حریم خصوصی پزشکی HIPAA، بیمارستان ها و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی قابل شناسایی شخصی با گروه‌های دیگر، به رضایت بیمار نیاز دارند. متا می‌گوید که گروه‌هایی که از متا پیکسل استفاده می‌کنند، می‌خواهد قبل از ارسال داده‌ها به فیس‌بوک، رضایت اشتراک‌گذاری داده‌ها را داشته باشند و داده‌های حساس سلامت را فیلتر می‌کند.

در شکایت‌ها ادعا شده که متا آگاهانه این سیاست‌ها را اجرا نمی‌کند و پیکسل را علیرغم اینکه می‌دانست اطلاعات مربوط به سلامت شخصی را جمع‌آوری می‌کند، در وب‌سایت‌های سازمان‌های بهداشتی قرار داده است.

این دعاوی قبل از اینکه بتوانند پیش بروند، باید به عنوان دعوای دسته جمعی توسط قاضی تأیید شوند. اگر هرکدام از آنها موفقیت آمیز باشد، می توانند به تمام کاربران فیس بوک که پرونده پزشکی دارند، خسارت وارد کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی