کد خبر: ۲۹۷۸۶
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰

روغن زیتون به بهبود علائم آرتریت کمک می‌کند

متخصصان معتقدند که روغن زیتون به‌ویژه روغن زیتون بکر به بهبود علائم بیماری آرتریت کمک زیادی می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، آرتریت باعث بروز درد و التهاب شدید در اطراف مفاصل می‌شود، به نظر می‌رسد که تقریباً درمان این بیماری غیرممکن است و نبود امکان درمان آن با افزایش سن بیشتر می‌شود. البته مصرف بعضی از غذاها به بهبود علائم این بیماری کمک شایانی می‌کند.

روغنی که به بهبود علائم آرتریت کمک می‌کند

روغن زیتون به ویژه روغن زیتون بکر به بهبود علائم بیماری آرتریت کمک زیادی می‌کند. روغن زیتون به سه شکل در دسترس افراد قرار می‌گیرد که شامل روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون بکر و روغن زیتون فوق‌بکر می‌شود. روغن زیتون فوق‌بکر سالم‌ترین نوع روغن زیتون است که از نظر طعم نیز برتری خاصی دارد، زیرا با استفاده از روش‌های سالم تولید می‌شود.

روغن زیتون فوق‌بکر خواص ضدالتهابی دارد

روغن زیتون فوق‌بکر علاوه بر اینکه سالم‌ترین نوع روغن زیتون است، دارای خواص ضدالتهابی و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های اصلی موجود در روغن زیتون فوق‌بکر «اولئوکانتال» است که نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با بیماری‌های مرتبط با التهاب مقابله می‌کند.

روغن زیتون با فواید زیادی همراه است

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر روغن زیتون بر بیماری آرتریت مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از افراد مبتلا به این بیماری را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد استفاده موضعی از روغن زیتون فوق‌بکر در کنترل و مدیریت علائم بیماری «آرتریت روماتوئید» مؤثر است. نتایج پژوهش دیگری نیز نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مشابه داروی ایبوپروفن عمل می‌کند که یک مسکن ضد التهابی است.

مقدار مجاز مصرف روزانه روغن زیتون

اگرچه روغن زیتون فوق‌بکر برای بدن انسان مفید است، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که مصرف یک تا چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز مفید است. البته مقدار روغن مصرفی تا حد زیادی به نوع غذا و ماهیت رژیم غذایی بستگی دارد، اما توصیه می‌شود که روغن را در حد اعتدال مصرف کنید.

زمان مناسب مصرف روغن زیتون

به گفته متخصصان در صورتی که روغن زیتون فوق‌بکر در زمان خاصی از روز مصرف شود، فواید زیادی به همراه خواهد داشت. بهترین روش مصرف روغن زیتون برای دستیابی به فواید ضد التهابی، مصرف آن در اول صبح است. مصرف روغن زیتون هنگام صبح علاوه بر اینکه به بهبود علائم آرتریت کمک می‌کند باعث کاهش وزن، پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ، بهبود سلامت پوست و سم‌زدایی بدن می‌شود.

اقداماتی که افراد مبتلا به آرتریت باید انجام دهند

بیماران مبتلا به آرتریت باید همیشه سعی کنند وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنند و از عادات ناسالم زندگی مانند سیگار کشیدن دوری کنند. ورزش کردن به بهبود علائم این بیماری کمک شایانی می‌کند. همچنین، لازم است وابستگی به مسکن‌های بدون نسخه تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی