کد خبر: ۲۹۷۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

آمریکا شیوع آبله میمون را وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد

دولت «جو بایدن» ضمن اعلام وضعیت بهداشت اضطراری، از تمام مردم خواست که بیماری آبله میمون را جدی بگیرند.

به گزارش«نبض فناوری»با ابتلای بیش از 6000 نفر به آبله میمون در 58 کشور جهان، وزیر بهداشت آمریکا شیوع بیماری آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در این کشور اعلام کرد.

بیماری ویروسی از ماه می در ایالات متحده گسترش یافته و موارد ابتلا به آن در سراسر جهان رو به افزایش است.

وزیر بهداشت آمریکا در نشست خبری خود گفت: «ما از تمام آمریکایی‌ها می‌خواهیم که آبله ‌میمون را جدی بگیرند.»

دولت آمریکا در حالی وضعیت اضطراری ابتلا به ویروس آبله ‌میمون را اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت نیز هفته‌ها قبل با اعلام وضعیت اضطراری در بالاترین سطح هشدار گفته بود بیش از 6000 مورد ابتلا به آبله میمون در 58 کشور دنیا گزارش شده است. برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک و کالیفرنیا نیز وضعیت اضطراری آبله میمون را اعلام کرده‌اند.

تلاش برای مقابله با آبله میمون

«رابرت فنتون»، مدیر هماهنگی ملی پاسخ به آبله ‌میمون کاخ سفید در جریان نشست خبری خود گفت:«اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به ما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های مختلفی را برای دریافت سریع‌تر واکسن‌ها و درمان‌ها برای جوامع آسیب‌دیده بررسی کنیم و به ما اجازه می‌دهد تا داده‌های بیشتری را از حوزه‌های قضایی دریافت کنیم تا بتوانیم به‌طور موثر این شیوع را ردیابی و با آن مقابله کنیم.»

آبله میمون روی پوست انسان‌ها جوش‌ها و ضایعاتی ایجاد می‌کند و سایر علائم آن شامل تب و تورم غدد لنفاوی می‌شود. البته این بیماری به آسانی کرونا گسترش پیدا نمی‌کند و به عقیده کارشناسان در درجه اول از طریق تماس نزدیک فرد به فرد منتقل می‌شود.

طبق آخرین گزارش‌های ارائه شده، تاکنون در سراسر جهان بیش از 25 هزار مورد ابتلا به آبله‌ میمون گزارش شده و همچنین حداقل 10 نفر پس از ابتلا به این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده‌اند. از انسفالیت یا التهاب مغز که یکی از عوارض بالقوه شناخته شده آبله‌ میمون است، به عنوان دلیل مرگ مبتلایان یاد شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی