کد خبر: ۲۹۸۴۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

تاریخ رونمایی از ربات انسان نمای تسلا «اپتیموس» مشخص شد

ربات اپتیموس ابتدا سال گذشته رونمایی شد و حال ایلان ماسک در گفتگوی اخیر خود،‌ از تاریخ رونمایی از ربات انسان نمای تسلا به نام اپتیموس پرده‌برداری کرده است.

به گزارش«نبض فناوری»در جدیدترین جلسه بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره تسلا (ایلان ماسک) با سهام داران این کمپانی، تصویری از ربات انسان نمای تسلا که به نام اپتیموس شناخته می‌شود به نمایش گذاشته شد. بر این اساس قرار است که در تاریخ 8 مهر، طی رویداد AI Day این شرکت به صورت رسمی از اپتیموس رونمایی کند. ایلان ماسک ادعا دارد که این ربات انسان نما جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.

تاریخ دقیق رونمایی از ربات انسان نمای تسلا

مدیر عامل شرکت تسلا اطلاعات دقیقی از اپتیموس منتشر نکرده است، اما به گفته او برای اطلاعات جزئی و دقیق، باید تا تاریخ 30 سپتامبر یعنی زمان رونمایی از ربات انسان نمای تسلا و برگزاری رویداد جدید این کمپانی صبر کنیم. ماسک درباره هدف اصلی ساخت این ربات چنین اظهار کرد که اپتیموس قرار است در آینده انسان را همراهی کند و کارهایی که برای انسان‌ها خسته کننده هستند را می‌توان به این ربات انسان نمای تسلا سپرد.

tesla Humanoid

 

طی این جلسه ماسک درباره رویداد پیش روی تسلا اینگونه گفت:

فکر کنم مردم در بخش دوم AI Day حیرت‌زده خواهند شد، اما انتهای ماه آینده [میلادی] در این باره حرف می‌زنیم، اتفاقات جذاب زیادی قرار است رخ بدهد.

پیش از فرا رسیدن تاریخ رونمایی از ربات انسان نمای تسلا باید به برخی مشخصات آن اشاره کنیم. اپتیموس 172 سانتیمتر قد و 56 کیلوگرم وزن خواهد داشت. این ربات از سیستم Auto Pilot خودروهای برقی کمپانی تسلا استفاده می‌کند که به لطف این فناوری، اپتیموس می‌تواند اشیا پیرامون خود را تشخیص دهد.

ربات انسان نمای تسلا قادر است که اجسامی به وزن 20 کیلوگرم را جا به جا کند و 68 کیلوگرم وزنه را در حالت ثابت بلند کند. دستان اپتیموس مطابق دستان انسان طراحی شده و به کمک حسگرهای خود می‌تواند فضای اطراف خود را مشاهده کند. لازم به ذکر است که سرعت حرکت این ربات شگفت‌انگیز چیزی حدود 2.2 متر بر ثانیه خواهد بود.

باید به این موضوع اشاره کنیم که در ابتدا کمپانی تسلا تصمیم داشت که رویداد AI Day را در تاریخ 28 مرداد برگزار کند؛ اما اینگونه که به نظر می‌رسد، به دلیل توسعه نمونه اولیه اپتیموس، زمان برگزاری AI Day با بیش از یک ماه با تاخیر مواجه شد. احتمال می‌رود که پس از رونمایی از ربات انسان نمای تسلا، در سال 2023 شاهد تولید انبوه این محصول باشیم.

منبع:تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی