کد خبر: ۲۹۹۰۵
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵

چراغ های معابر هوشمند خود تمیزشونده ایران ساخت شد

چراغ های معابر هوشمند خود تمیزشونده ایران ساخت زمینه را برای تامین روشنایی بهتر معابر شهری فراهم کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، کمال یاوریان، مدیرعامل شرکت امن گستر راسا مهر با اشاره به این که کثیفی چراغ های معابر شهری همواره، کیفیت نورپردازی در شهر را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: دستگاه های روشنایی معابر شهری معمولا پس از 6 ماه به علت آلودگی تا سی درصد میزان روشنایی آن ها کاهش می یابد.

استفاده از نانو در سیستم های روشنایی

در واقع این آلودگی باعث کاهش روشنایی می شود و به علت این که در بسیاری از موارد تمیز نمی شود همواره کمتر از میزان معمول روشنایی از چراغ ساطع می شود. به همین دلیل استفاده از پوشش نانو با قابلیت خود تمیز شوندگی در چراغ های روشنایی در دستور کار قرار گرفت.

یکی دیگر از کاربردهای سیستم روشنایی هوشمند در داخل ساختمان ‌ها است. این کاربرد در راستای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها به ویژه ساختمان های اداری است و با انبوه سازی این طرح می توان در مکان های گوناگون اداری و غیر اداری است، صرفه جویی قابل توجهی رقم زد.

با استفاده از سیستم هوشمند روشنایی می توان از ساعت دوازده شب تا صبح روشنایی چراغ ها را به سی درصد کاهش داد که این امر موجب کاهش هفتاد درصدی انرژی و بهبود شرایط محیط زیست می شود. باید توجه داشت که سلامت درختان در پارک ها و مناطق سبز با تاریکی طبیعی تکمیل می شود زیرا درختان باید شب و روز را احساس کنند و اگر تمام شبانه روز چراغ ها روشن باشد، این برای درختان مضر است.

ایجاد 15 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که نمونه ایران ساخت سیستم هوشمند روشنایی از نمونه های خارجی به مراتب ارزان تر است، توضیح داد: صرفه اقتصادی، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم از جمله دست آوردها و فواید تولید سیستم هوشمند روشنایی است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
13
0
0
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
13
0
0
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
13
0
0
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
13
0
0
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
ایران
0
0
ناشناس
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
13
0
0
امید
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
سلام.لطفا اسم شرکت را بفرمائید جهت بررسی و خرید محصولات صحبت کنیم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی