کد خبر: ۲۹۹۹۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰

پنل 97 اینچی OLED EX ال‌جی از طریق لرزیدن صدا تولید می‌کند

ال‌جی پنل جدیدی بر پایه فناوری OLED EX را به نمایش گذاشته که قادر است با لرزیدن، صدای ۵.۱ کاناله تولید کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت ال‌جی پنل ۹۷ اینچی OLED EX جدیدی برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی کرده است که بدون داشتن اسپیکر و از طریق لرزش، صدای ۵.۱ کاناله تولید می‌کند. این پنل غول‌پیکر کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و رنگ‌ها و جزئیات را با دقت نشان می‌دهد. پنل‌های متکی بر فناوری OLED EX در مقایسه با نمایشگرهای مرسوم OLED می‌توانند به حداکثر ۳۰ درصد روشنایی بیشتر دست پیدا کنند.

پنل ۹۷ اینچی جدید ال‌جی متکی بر فناوری Cinematic Sound OLED یا CSO است که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در پنل ۴۸ اینچی خم‌کردنی این شرکت بودیم. در فناوری CSO، یک محرک فیلم نازک روی بخش پشتی پنل قرار داده می‌شود تا صفحه‌نمایش را بلرزاند. این کار باعث می‌شود صدا به صورت مستقیم از طریق پنل OLED تولید شود و هیچ نیازی به استفاده از اسپیکر نباشد.

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که سیستم پیاده‌شده در پنل ۹۷ اینچی صدای ۵.۱ کاناله ارائه می‌دهد و کاربر را در محتوایی که می‌بیند، غوطه‌ور می‌کند. درحال‌حاضر نمی‌توانیم درمورد کیفیت صدای پنل جدید ال‌جی که نتیجه استفاده از فناوری CSO است، اظهار نظر کنیم. قیمت تلویزیون ۹۷ اینچی OLED «ال‌جی الکترونیکس» حدوداً ۲۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

ال‌جی نخستین شرکتی نیست که صدا را از طریق لرزش پنل OLED به گوش کاربر می‌رساند. تلویزیون Bravia AG9 سونی از فناوری مشابهی استفاده می‌کند، این تلویزیون در زمان عرضه به بازار یکی از باکیفیت‌ترین مدل‌ها از لحاظ پخش محتوای صوتی بود.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی