کد خبر: ۳۰۱۵۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

کمبود برق مزاحم کار مایکروسافت و آمازون شد

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت و آمازون برنامه‌های خود برای ساخت مراکز داده در ایرلند را متوقف کردند.

به گزارش «نبض فناوری»،  کمبود برق و تهدید قطع برق در ایرلند احتمالاً به معنای عدم وجود مراکز داده جدید مایکروسافت و آمازون است. تایمز گزارش داد که تعلیق اتصالات جدید توسط شرکت برق دولتی EirGrid ایرلند به این معنی است که توسعه مرکز داده برنامه ریزی شده 2 میلیارد یورویی توسط غول های فناوری متوقف خواهد شد.

 مراکز داده موجود در این کشور قبلاً منبع تغذیه کشور را تحت فشار قرار داده اند، که باعث شد تنظیم کننده خدمات ایرلند در سال گذشته هشداری صادر کند مبنی بر اینکه در صورت حل نشدن مشکل، احتمال خاموشی برق وجود دارد.

 یک سایت برنامه‌ریزی‌شده خدمات وب آمازون و دو سایت برنامه‌ریزی‌شده مایکروسافت  توسط EirGrid برای اتصال به شبکه ایرلند مجوز نگرفتند.

سخنگوی EirGrid به تایمز گفت که از زمانی که ایرلند در نوامبر گذشته تعلیق اتصالات جدید به شبکه برق خود را صادر کرد، هیچ مرکز داده جدیدی را مجوز نداده است. یکی از سخنگویان گفت: EirGrid اکنون این معیارها را برای همه متقاضیان مرکز داده اعمال می کند.

یک منبع به تایمز گفت که آمازون در عوض مرکز داده خود را در لندن می سازد. در همین حال، مایکروسافت در حال بررسی مکان های جایگزین در لندن، فرانکفورت و مادرید است.

مراکز داده مقدار زیادی برق مصرف می کنند که منجر به محدودیت هایی در شبکه های برق در سراسر جهان شده است. به گزارش دیتا سنتر داینامیکس، مقامات حتی ساخت خانه های جدید در غرب لندن را تا سال 2035 متوقف کردند زیرا مراکز داده قبلاً ظرفیت برق را اشغال کرده اند. Loudon County، ویرجینیا، که بزرگترین مرکز داده در جهان را در خود جای داده است، پروژه های جدید را به دلیل محدودیت های برق به تعویق می اندازد.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی