کد خبر: ۳۰۱۶۳
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۶

چاپ سه بعدی به کمک محیط زیست می‌آید

یک استارتاپ حوزه ساخت و ساز با استفاده از مواد قابل بازیافت و چاپ سه بعدی شروع به ساخت خانه‌ و استودیو کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، اخیراً پروژه های زیادی با استفاده از مواد قابل بازیافت انجام شده است. یکی از این پروژه ها توسط استارت آپ معماری Azure مستقر در لس آنجلس اجرا شد. این شرکت از پلاستیک بازیافتی برای چاپ سه بعدی خانه های از پیش ساخته شده، استفاده می کند. این استارتاپ در حال حاضر بسیاری از مدل های خانه را می سازد.

راس مگوایر، مدیرعامل این شرکت می گوید: ساخت و ساز در جهان، بزرگترین مصرف کننده مواد خام و مسئول انتشار تقریباً 11 درصد از کل کربن در جهان است. مسئولیت ما در قبال مشتریان و نسل های آینده استفاده از پایدارترین شیوه های ساخت و ساز است.

چاپ سه بعدی به کمک محیط زیست می‌آید

این شرکت همچنین از اولین استودیوی چاپ سه بعدی جهان که با مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده، رونمایی کرد. استودیوهای پرینت سه بعدی پلاستیکی و همینطور واحدهای مسکونی، اکنون برای پیش سفارش در دسترس هستند.

خانه‌های ارزان‌تر و پایدار با چاپ سه‌بعدی

ساخت خانه های چاپ سه بعدی، 70 درصد سریع تر و 30 درصد ارزان تر از روش های سنتی است. اکثر سازندگان خانه های سه بعدی از نوعی بتن مخلوط یا خالص برای ساخت این خانه استفاده می کنند. با این حال، آزور با استفاده از مواد پایدار این خانه ها را می سازد.

به گفته این استارتاپ، مواد چاپ آزور از پلیمر پلاستیکی ضدآب که عموما در بطری های پلاستیکی و بسته بندی مواد غذایی یافت می شود، تشکیل شده است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی