کد خبر: ۳۰۱۸۸
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

تاریخ پرتاب بعدی"بلو اوریجین" مشخص شد

شرکت "بلواوریجین" قصد دارد هفته آینده ماموریت بعدی خود را به فضای زیر مداری انجام دهد، اما گفتنی است ماموریت مذکور یک ماموریت سرنشین دار نخواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، شرکت هوافضای "بلواوریجین" متعلق به جف بزوس روز گذشته (۲۴ اوت) اعلام کرد که ۳۱ اوت را برای پرتاب ماموریت بعدی خود موسوم به " NS-23 " در نظر گرفته است و این ماموریت توسط موشک نیوشپرد این شرکت انجام خواهد شد.

پرواز زیر مداری (Sub-orbital spaceflight) به آن دسته از پروازهای فضایی گفته می‌شود که در آنها با آنکه سفینه فضایی (یا موشک) به فضای بیرونی می‌رسد، اما مسیر پرواز آن، با ورود دوباره به جو یا آن سطح گرانشی (مثلا سطح زمین) که از آن پرتاب شده، متمایل می‌شود به طوری‌که آن موشک یا جسمِ در حال پرواز یک دور مداریِ کامل را نمی‌پیماید.

نیو شپرد بیشتر به خاطر بردن گردشگران فضایی به سفرهای کوتاه فضایی به فضا شهرت دارد، اما NS-23 کسی را به فضا نخواهد برد و فقط ۳۶ محموله را که توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات دیگر و دانشجویان ارائه شده‌اند، پرتاب خواهد کرد.

ماموریت NS-23 قرار است در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۱۸:۰۰ روز ۹ شهریور به وقت تهران) ۳۱ اوت از پایگاه فضایی بلواوریجین در غرب تگزاس که در نزدیکی شهر ون هورن است، پرتاب شود. افراد علاقه‌مند می‌توانند این پرتاب را به صورت مستقیم از سایت اسپیس و یا مستقیما از سایت خود شرکت بلواوریجین تماشا کنند.

بلواوریجین در توضیحاتی که روز گذشته ارائه کرد، نوشت: این ماموریت تعداد کل محموله‌های تجاری حمل شده توسط این وسیله را به بیش از ۱۵۰ عدد می‌رساند. دو مورد از محموله‌ها روی قسمت بیرونی تقویت‌کننده نیوشپرد برای قرار گرفتن در معرض محیط فضا قرار خواهند گرفت. گفتنی است بودجه ۱۸ مورد از محموله‌های این پرواز توسط ناسا در برنامه فرصت‌های پرواز تامین شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، NS-23 به طور کلی بیست و سومین پرواز فضایی نیو شپرد خواهد بود. این نهمین پرواز بدون سرنشین این وسیله خواهد بود. بلواوریجین در مجموع ۶ ماموریت زیرمداری سرنشین دار انجام داده است که همه آنها از ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شده است. NS-23 اولین پرواز فضایی بدون خدمه این شرکت از اوت سال گذشته میلادی خواهد بود.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی