کد خبر: ۳۰۲۰۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

مطالعه جدید: با 20 دقیقه ورزش روزانه، خطر ابتلا به کرونا حاد را کاهش دهید

150‌ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید را کاهش دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، محققان اسپانیایی در مطالعه جدیدی می‌گویند 150‌ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید، بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ‌ ناشی از ابتلا را کاهش دهد.
تجزیه و تحلیل جهانی داده‌ها حاکی از آن است که ورزش منظم و حدود 20 دقیقه در روز خطر ابتلا به کووید-19 یا ابتلا به نوع حاد این بیماری را کاهش می‌دهد.

نتایج این تحقیق در نشریه بریتانیایی Sports Medicine منتشر شده است. براساس این مطالعه، فعالیت بدنی منظم نه تنها خطر ابتلا به نوع حاد کرونا را کاهش می‌دهد بلکه افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند کمتر در معرض بستری شدن در اثر ابتلا به این بیماری و حتی خطر مرگ قرار می‌گیرند.

این مطالعه می‌‌گوید در مجموع حدود 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته بهترین محافظت را ایجاد می‌کند.

تیم محققان اسپانیایی این مطالعه تحقیقاتی می‌گوید:

«به نظر می‌رسد فعالیت بدنی منظم با کاهش پیامدهای نامطلوب کووید-19 ارتباط داشته باشد. تحلیل و بررسی ما نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند، کمتر در معرض ابتلا به عفونت کرونا، بستری شدن در بیمارستان، ابتلا به بیماری شدید کووید-19 و حتی مرگ ناشی از آن می‌شوند.»

متخصصان می‌گویند ورزش منظم اثر محافظتی در برابر شدت عفونت‌های تنفسی دارد. همچنین فعالیت بدنی منظم مزایای دیگری نیز برای سلامتی فرد به همراه خواهد داشت.

به گفته محققان، با توجه به محدودیت‌های تحلیل صورت گرفته، این نتایج باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که فعالیت بدنی می‌تواند خطر ابتلا و شدت عفونت‌های تنفسی را تا حدی کاهش دهد. به گفته محققان، ارتباط بین فعالیت بدنی منظم و شدت کووید-19 به درستی درک نشده است، اما احتمالا عوامل متابولیکی و محیطی می‌تواند در این قضیه نقش داشته باشد.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: ورزش کرونا
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی