کد خبر: ۳۰۲۲۹
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۵
افتتاح طرح های فناورانه قزوین در هفته دولت؛

خط نیاز به واردات دو کاتالیست صنعت پتروشیمی با تولیدات ایران‌ساخت تامین می‌شود

در هفته دولت و همزمان با سفر دولت مردمی به استان قزوین، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد این استان شد تا طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق را افتتاح و بازدید کند.

به گزارش «نبض فناوری»، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز با استقبال استاندار و سایر مسئولان وارد استان قزوین شده است، در نخستین بخش از این سفر یک روزه وارد شهرک صنعتی کاسپین شد.
افتتاح و بازدید از شرکت دیبا صنعت مروارید باختر نخستین بخش از برنامه حضور ستاری در این شهرک صنعتی است.
این شرکت در حوزه چاپ و تولید ابزار و تجهیزات بسته بندی فعالیت دارد و با تولیدات خود، ضمن تامین نیاز صنایع مختلف زمینه ساز اشتغال بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی را فراهم کرده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه از شرکت پیروز صنعت لیان بازدید و خطوط تولید این شرکت بازدید می‌کند. شرکت پیروز صنعت لیان در زمینه تولید انواع تسمه‌های خودرویی، صنعتی، کشاورزی و خاص فعالیت دارد و بیش از ۲۵۰ نفر در این شرکت فعالیت دارند.

تولید فرآورده های دارویی

افتتاح و بازدید از خطوط تولید شرکت دانش‌بنیان دکتر غنوی، بخش دیگری از سفر یک روزه ستاری به قزوین و حضور در شهرک صنعتی کاسپین است.
فعالان این شرکت دانش بنیان توانسته‌اند محصول کروناسیف که با هدف ارتقای ایمنی ماسک‌ها در برابر ویروس کرونا طراحی شده است را به تولید و بهره‌برداری برسانند.
افتتاح و راه اندازی خطوط تولید داروی ضد درد دیکلودیپین و داروی فشار شریان ریوی سیل دیپین در کارخانه دکتر غنوی و با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صورت می گیرد.

افتتاح خط تولید دو کاتالیست ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در شهرک صنعتی لیا، خط تولید کاتالیست‌های ایران‌ساخت FCC و RFCC را افتتاح می‌کند.
این دو کاتالیست نقشی حیاتی را در فرآیند تولید بنزین در پالایشگاه‌ها ایفا می‌کنند و کمک به انتقال فناوری و تولید داخلی کاتالیست‌های بنزین‌سازی FCC و RFCC با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری محقق شده است.
با تولید این دو کاتالیست ایران‌ساخت و افزایش ظرفیت خطوط تولید، ایران از واردات نمونه‌های خارجی بی نیاز خواهد شد.
خط تولید کاتالیست شرکت صنایع شیمیایی بهداشت، از ظرفیت تولید روزانه ۳۰ تن برخوردار است و سالانه حدود ۱۰هزار تن کاتالیست‌های FCC و RFCC ایران ساخت به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار را وارد چرخه تولید بنزین کشور می کند.

گشایش خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این سفر یک‌روزه، "خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه" افتتاح می‌شود.
این خانه خلاق و نوآوری با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری، در مساحت ۱۴۰۰ مترمربعی در حیاط سعدیه کاروانسرای سعدالسلطنه واقع شده و قرار است بستری برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و رونق شرکت‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های نرم و صنایع خلاق علوم‌انسانی باشد. در خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه 2 فضای اشتراکی در نظر گرفته شده که یک فضا در اختیار شتاب‌دهنده‌های تخصصی قرار گرفته و فعالان صنایع فرهنگی و علوم انسانی، از یک فضای کار اشتراکی برخوردار می‌شوند.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه واحدهای فناور و خلاق مستقر در پارک علم و فناوری، نشست با نخبگان قزوین و حضور در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی