کد خبر: ۳۰۲۳۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰

اینستاگرام تکذیب کرد: موقعیت مکانی کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود

برخی کاربران ادعا کرده‌اند که اپلیکیشن اینستاگرام در iOS موقعیت مکانی کاربران را با فالوورهایشان به اشتراک می‌گذارد و اکنون این ادعا رد شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، چندین پست در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند که ادعا می‌کنند نسخه iOS اپلیکیشن اینستا‌گرام مکان دقیق کاربر را با فالوورهای او به اشتراک می‌گذارد. با این حال، حساب رسمی اینستاگرام با رد چنین ادعایی توضیح می‌دهد که نسخه iOS اپلیکیشن آن‌ها از داده‌های کاربران محافظت می‌کند.

در این پست که توسط چندین کاربر به اشتراک گذاشته شده و تاکنون صدها هزار لایک و کامنت دریافت کرده، ادعا شده که «اگر گوشی آیفون دارید»، نسخه iOS اینستا‌گرام زمانی که مکانی را در یک پست یا استوری تگ می‌کنید، موقعیت دقیق شما را با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد.

البته ادعا شده که این مشکل به دلیل تغییر در «به‌روزرسانی اخیر iOS» ایجاد شده و ظاهرا اینستاگرام تغییری در پلتفرم خود نداده است. با این حال، در پست ادعا شده که ظاهرا برخی افراد از این ویژگی برای پیدا کردن کاربران و سرقت خانه‌ها و خودروها استفاده می‌کنند!

واکنش اینستاگرام به این ادعا

اینستاگرام تکذیب کرد: موقعیت مکانی کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود

اینستاگرام در پاسخ به این پست، بیانیه زیر را کامنت کرده است:

«ما موقعیت مکانی شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم. ما از این داده‌ها برای تعیین برچسب مکان در پست یا استوری‌ها استفاده می‌کنیم و مکان دقیق شما را به صورت عمومی فاش نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید تنظیمات موقعیت مکانی خود را تغییر دهید، تنظیمات کلی دستگاه خود را بررسی کنید.»

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در توییتر نسبت به چنین ادعایی واکنش نشان داد. او در توییت خود نوشت:

«خدمات موقعیت مکانی یک تنظیم مربوط به گوشی شماست و ویژگی جدید اینستاگرام محسوب نمی‌شود و استفاده از چیزهایی مانند برچسب موقعیت مکانی را امکان‌پذیر می‌کند. ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم.»

بنابراین نمی‌توان به ادعاهای ارائه شده در این پست‌ها اعتماد کرد. با این حال، اگر نگران این موضوع هستید که اینستا‌گرام موقعیت مکانی شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، می‌توانید دسترسی آن به مکان دقیق شما را از طریق تنظیمات گوشی خود در هر دو پلتفرم iOS و اندروید غیرفعال کنید.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی