کد خبر: ۳۰۲۸۳
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰

کوالکام تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را تولید می‌کند

اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که کوالکام تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را با تمرکز بر بازدهی تولید خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در هفته‌های گذشته اخباری درباره تراشه Snapdragon 8 Gen 2 منتشر شد؛ انتظار می‌رود که این پردازنده در واقع رقیبی برای A16 Bionic اپل و Dimensity 9100 مدیاتک باشد. کوالکام ماه نوامبر سال جاری از تراشه پرچم‌دار بعدی خود به نام Snapdragon 8 Gen 2 را به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود که این تراشه بیشتر از نظر کارآیی بهبود داده شود.

همان اعضای تیم سازنده Snapdragon 835 وظیفه ساخت تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را برعهده دارند، ظاهراً تمرکز این تیم برای تولید این پردازنده، بر بازدهی خواهد بود تا بدین ترتیب بتوانند قیمت نهایی آن را کاهش دهند. هنگامی که تراشه Snapdragon 835 در سال ۲۰۱۶ معرفی شد به لطف استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به جای معماری ۱۴ نانومتری قبلی، ۲۵ درصد نسبت به نسل Snapdragon 820 کارآمدتر عمل می‌کرد.

تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 نیز موفق شد نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 تا ۳۰ درصد بازدهی بهتری ارائه دهد، دلیل آن نیز استفاده از لیتوگرافی TSMC به جای معماری سامسونگ بود. اکنون انتظار داریم تراشه Snapdragon 8 Gen 2 و به‌دنبال آن Snapdragon 8 Gen 3 و احتمالاً Snapdragon 8 Gen 4 همگی براساس معماری‌های TSMC تولید شوند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی