کد خبر: ۳۰۳۵۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰
رئیس سازمان پژوهشهای علمی صنعتی:

ساخت دستگاه دیالیز قابل حمل به صورت کوله پشتی

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از ساخت دستگاه دیالیزی خبر داد که بیماران بتوانند به صورت کوله پشتی از آن استفاده کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بعدازظهر امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به پروژه‌های این سازمان گفت: با توجه به سابقه ساخت ماهواره مصباح و سابقه انتقال فناوری آن به داخل کشور، پژوهشکده برق سازمان با همکاری برخی از پژوهشکده‌ها ماهواره آیات را که در زمینه پیش بینی زلزله است، در حال ساخت دارد و امیدواریم با حمایت وزارت علوم و وزارت ارتباطات بتوانیم آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی همچنین از ساخت پارک بین المللی علم و فناوری ایران خبر داد و گفت: اساسنامه آن تهیه شده و در حال تملک زمین هستیم. یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به ساخت آن اختصاص خواهیم داد. همچنین در حال ساخت دستگاه دیالیزی هستیم که به صورت کوله پشتی مصرف کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی پژوهشکده شیمی دارویی خبر داد و تصریح کرد: ما به دنبال ساخت داروهای تحریمی در این پژوهشکده هستیم و همچنین آمادگی داریم با تمام دانشگاه‌های کشور تحقیقات را انجام دهیم.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی