کد خبر: ۳۰۳۸۹
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۵

آرتمیس 1 در یک قدمی پرتاب | آیا بارش باران دوباره ماموریت را متوقف می‌کند؟

پرتاب موشک آرتمیس ۱ که چند روز قبل با بروز مشکل در یکی از موتورها به تعویق افتاده بود، قرار است امروز و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی دوباره انجام بگیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، ایندیپندنت اعلام کرد، براساس آخرین پیش بینی هواشناسی 45 نیروی فضایی ایالات متحده، شرایط آب و هوایی برای پرتاب آرتمیس 1، نسبتا مساعد است.

مارک برگر، افسر بخش شرایط آب‌وهوایی برای پرتاب می‌گوید: آخرین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در روز شنبه خطر بارش باران و رعد و برق در امتداد سواحل فضایی فلوریدا وجود دارد. برگر در ادامه گفت که احتمال نامناسب بودن آب و هوا در پنجره پرتاب روز شنبه 60 درصد است. اما ابراز خوش بینی کرد که هوا در نقطه‌ای از پنجره صاف می‌شود و به آرتمیس 1 فرصتی برای بلند شدن می‌دهد.

ناسا برای اولین بار در روز دوشنبه 29 آگوست تلاش کرد فضاپیمای آرتمیس 1 را به فضا پرتاب کند، اما پس از بروز مشکل در یکی از موتورهای موشک، پرتاب به تعویق افتاد. آرتمیس 1 شامل موشک جدید سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، کپسول اوریون است. این ماموریت بدون سرنشین و در 42 روز انجام خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 1 از سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در طول یک پنجره پرتاب دو ساعته که در ساعت 22:47 به وقت تهران (2:17 بعد از ظهر باز به وقت منطقه زمانی شرقی) ‌ باز می‌شود، پرتاب خواهد شد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی