کد خبر: ۳۰۳۹۶
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۰
رئیس‌جمهور:

تداوم پیشرفت و رشد علمی مهمترین نیاز نخبگان است

رئیس‌جمهور گفت: اولین مسئولیت دانشگاه‌های ما تلاش برای ارتقای فضای علمی و میدان دادن به نوآوری، خلاقیت و تولید دانش است چرا که تداوم پیشرفت و رشد علمی مهمترین نیاز نخبگان است و تمهید آن در داخل می‌تواند انگیزه ماندن در کشور برای آنان را افزایش دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور را از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت را علم و دانایی دانست و گفت: هر کشوری که به مدارج بالاتری از دانش در عرصه‌های مختلف دست یافته قدرتمندتر است و می‌تواند نقش‌آفرینی جدی‌تری در معادلات جهانی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه علم نافع و اهمیت این مسئله در پیشرفت و تعالی کشور، اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی دانشگاهی می‌خواهیم که ثمره و نتیجه آن ساخته شدن انسان عالم، دانشمند و موحد باشد که بتواند هم خودش و هم جامعه را نجات دهد؛ رسالت دانشگاه‌های ما تربیت انسان‌های موحد نجات‌یافته‌ی نجات‌بخش است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تفکر استکباری تا دیروز به دنبال غارت زمین و منابع ملت‌های دیگر بود و امروز به دنبال دست‌اندازی به استعدادهای انسانی و نخبگان ملت‌ها است، تصریح کرد: اولین مسئولیت دانشگاه‌های ما تلاش برای ارتقای فضای علمی و میدان دادن به نوآوری، خلاقیت و تولید دانش است چرا که تداوم پیشرفت و رشد علمی مهمترین نیاز نخبگان است و تمهید آن در داخل می‌تواند انگیزه ماندن در کشور برای آنان را افزایش دهد.

رئیسی تولید علم را مسئولیت دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: از پدیدآورندگان و تولیدکنندگان سطوح جدید دانش در عمل و نه صرفاً در عرصه سخن قدردانی کنید. مؤثرترین روش قدردانی از دانشمندان و پدید آوردندگان علوم و دانش‌های جدید ایجاد بستر عملی شدن یافته‌های آنان است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی