کد خبر: ۳۰۴۵۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

ناسا: سیارکی با سرعت 10 برابر گلوله تفنگ از کنار زمین می‌گذرد

براساس اعلام آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، روز 6 سپتامبر (15 شهریور ماه) سیارکی با نام QC7 و عرض 68 فوت (20.7 متر) یعنی نصف طول بال‌های یک بوئینگ 767 از کنار زمین عبور می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا هشدار داده که سرعت حرکت این سیارک حدود 10 برابر سریعتر از حرکت گلوله تفنگ است. اما اعلام کرده جای نگرانی نیست و سیارک با زمین برخورد نمی‌کند و تنها از کنار ما می‌گذرد.

با وجودی که سیارک QC7 نسبتا کوچکتر از بسیاری از سیارک‌های دیگر است، اما با سرعت حدود 9.10 کیلومتر در ثانیه به سمت زمین نزدیک می‌شود. اما نگران نباشید، همه چیز امن است!


عبور سیارک QC7‌ از کنار زمین
براساس بیانیه ناسا، جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا احتمال برخورد QC7 با زمین مانند شانس زنده ماندن یک گلوله برفی در جهنم و آتش سوزان آن است. لازم به ذکراست که این سیارک 4.6 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

ناسا همچنین تاکیده کرده که حتی اگر QC7 به زمین برخورد کند، اتفاق خاصی نمی‌افتد و تنها کاری که QC7 می‌تواند انجام دهد ایجاد یک انفجار مهیب در ورودی جو است.

یکی از نزدیک‌ترین شهاب سنگ‌ها به زمین بنو (Bennu) است که معلوم نیست 200 سال بعد با کدام قسمت زمین برخورد خواهد کرد. دانشمندان می‌گویند اگر بنو با زمین برخورد کند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و اگر دانشمندان مانع برخورد آن نشوند، وضعیت خطرناک خواهد بود.

ناسا و سایر آژانس‌های فضایی آستین‌های خود را برای تغییر جهت سیارک‌ها به خصوص سیارک‌های بزرگ که ممکن است در آینده با زمین برخورد کنند و خسارت‌های زیادی به بار بیاورند، بالا زده‌اند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد و پروژه DART نیز بر همین مبنا مطرح شده است.

در نهایت باید دید دانشمندان و آژانس‌های فضایی برای حل معضل برخورد سیارک‌ها با زمین چه تدابیری را در پیش می‌گیرند و آیا می‌توانند از زمین در مقابل چنین اتفاقاتی محافظت کنند یا خیر.

منبع:دیجیاتو

من

برچسب ها: ناسا سیارک زمین
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی