کد خبر: ۳۰۴۸۰
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

وعده وزیر ارتباطات: ماجرای تعطیلی آپارات گیم را پیگیری می‌کنم

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز ضمن ابزار تاسف از اقدام مدیران آپارات، آن را در راستای ایجاد فشار بر سیستم‌های نظارتی دانست.

به گزارش«نبض فناوری»وزیر ارتباطات در واکنش به تعطیلی آپارات گیم، اعلام کرد ماجرای پیش آمده را پیگیری خواهد کرد. این وعده درحالی مطرح می‌شود که رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن ابزار تاسف از اقدام مدیران آپارات، آن را در راستای ایجاد فشار بر سیستم‌های نظارتی دانست.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست کاربران برای ورود به مشکل آپارات گیم، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، گفت: «در حال پیگیری موضوع هستم تا ان شاءالله مساله حل شود.»

تعطیلی آپارات گیم برای فشار به نهادهای نظارتی است

مدیرعامل آپارات در ویدئویی که از تعطیلی سرویس آپارات گیم خبر داد، اظهار داشت پرداختن به پدیده‌های جدید، نیاز به افراد آگاه‌تری دارد که ممکن است در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

در حالی که به نظر شکوری مقدم، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رگولاتور معقول‌تری برای این حوزه است اما حتی رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعطیلی آپارات گیم را با هدف ایجاد هزینه برای کاربران و فشار به سیستم‌های نظارتی دانسته است. او در مصاحبه رسانه‌ای اخیر خود درباره تعطیلی آپارات گیم گفته است: «اینکه چطور ممکن است، شرکتی که خود را دانش بنیان می‌داند از اصلاح وضع موجود با استفاده از هوش مصنوعی برای حذف صحنه‌های خشونت، برهنگی و کلمات رکیک ناتوان باشد و فقط مسیر تعطیلی را به جای اصلاح برگزیند، سوالی است که ذهن بسیاری از فعالان فضای مجازی را به خود مشغول ساخته است.»

«مهدی صرامی» با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ناظر و حامی بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال در کشور است، اظهار داشت رصد فضای زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای بیانگر آن است که برخی استارتاپ‌ها در کشور با طراحی مدل اقتصادی مطلوب بر بستر ابری (کلاد گیمینگ) و عرضه بازی‌های مفید و دارای رده بندی سنی نظام «اسرا» در حال ارایه سرویس استریم به بازیکنان هستند و مورد حمایت قرار دارند‌.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی