کد خبر: ۳۰۵۶۲
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

اپل گوشی تاشو تولید می کند

ثبت حق اختراع یک نمایشگر خود ترمیم شونده توسط اپل  احتمالاً گوشی تاشو را برای آیفون تاشو تضمین می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، بسیاری از مردم گوشی های تاشو را به عنوان مرز بعدی در دنیای گوشی های هوشمند می دانند. با این حال حداقل در حال حاضر، این افق صرفا برای بخش اندرویدی بازار محفوظ است. با این وجود، به نظر می رسد این امر در آینده قابل پیش بینی تغییر کند.

طبق گزارش‌ها، اپل پتنت جدیدی را به دست آورده است که به یک آیفون تاشو احتمالی آینده اشاره می‌کند که می‌تواند در مراحل اولیه توسعه باشد. این اطلاعات برای اولین بار توسط PatentlyApple در یک مقاله اختصاصی ارائه شد.

این پتنت نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی یک ماده خود ترمیم شونده ویژه برای نمایشگر است که می تواند به بهبود آن از خراش ها و فرورفتگی های کوچک کمک کند. این بدان معنی است که اپل تلاش می کند تا یکی از بزرگترین نگرانی ها را در مورد وسایل تاشو برطرف کند.

شیشه هرگز نمی تواند از وسط تا شود، بنابراین رویکردهای جدیدتری مورد نیاز است. مشکل این است که مواد انعطاف پذیر، به عنوان یک قاعده، مستعد خراش هستند، که به نوبه خود معمای دشواری را ایجاد می کند.

در حال حاضر، سامسونگ در تلاش است تا با سخت‌تر کردن مواد انعطاف‌پذیر تا حد امکان، مشکل دوام را جبران کند تا احتمال بروز خراش‌های تصادفی را جبران کند. در مقابل، اپل به خودی خود برای مقاوم کردن صفحه نمایش در برابر خراش کار نمی کند، بلکه راهی برای به حداقل رساندن اثر خراش ایجاد می کند.

این به صفحه نمایش اجازه می دهد تا حداکثر انعطاف پذیری را حفظ کند، که به اصلاح یکی دیگر از مشکلات اصلی تاشوها را حل می کند. در مجموع، جالب است که ببینیم کدام فلسفه طراحی در دراز مدت موفق‌تر خواهد بود.

بازار تاشو در حال حاضر تحت سلطه سامسونگ است(به خصوص در خارج از چین) که منجر به درجه خاصی از رکود در طراحی شده است.

برچسب ها: اپل گوشی تاشو
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی