کد خبر: ۳۰۵۹۶
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

اینترنت "استارلینک" به یکی از دورافتاده‌ترین مناطق روی زمین می‌رسد

شرکت "اسپیس ایکس" قصد دارد ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک" خود را به یکی از دورافتاده‌ترین مناطق روی زمین برساند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از اسپیس، پروژه اینترنتی استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در حال انجام دادن یک آزمایش جدی سرویس از راه دور است.

اسپیس ایکس مدت‌هاست که از پتانسیل استارلینک به عنوان یک اتصال‌دهنده جهانی استفاده می‌کند تا به مردم مناطق روستایی و سایر جوامع محروم، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را بدهد. پهنای باند استارلینک اکنون قرار است به یکی از دورافتاده‌ترین مناطق روی زمین برسد. این منطقه، "پایگاه مک‌موردو" (McMurdo Station)، یک پایگاه تحقیقاتی است که توسط "برنامه جنوبگان آمریکا" (USAP) اداره می‌شود.

"بنیاد ملی علوم آمریکا" (NSF) در توئیت جدیدی نوشت: دانشمندان برنامه جنوبگان آمریکا تحت حمایت بنیاد ملی علوم آمریکا در جنوبگان هستند. استارلینک در حال آزمایش سرویس قطبی با یک پایانه کاربری جدید در پایگاه مک‌موردو است که پهنای باند و اتصال را برای پشتیبانی علمی افزایش می‌دهد.

اسپیس ایکس نیز این نقطه عطف را جشن گرفت. این شرکت در توییتی نوشت: استارلینک اکنون در هر هفت قاره است. در چنین مکان دورافتاده‌ای مانند جنوبگان، این قابلیت توسط شبکه لیزر فضایی استارلینک فعال می‌شود.

این شرکت تاکنون بیش از ۳۲۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پروژه حتی به ابعاد بزرگتری خواهد رسید. اسپیس ایکس، مجوز حمل ۱۲ هزار فضاپیمای استارلینک را دارد و برای دریافت مجوز پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست داده است.

اسپیس ایکس از سال آینده قصد دارد پرتاب ماهواره‌های "استارلینک نسخه ۲" (Starlink Version 2) را که بسیار بزرگتر و توانمندتر از نمونه کنونی هستند، آغاز کند. ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت گفت: این فضاپیماهای نسل بعدی می‌توانند سرویس را مستقیماً به تلفن‌های هوشمند متصل کنند.

اواخر ماه گذشته، ماسک اعلام کرد که اسپیس ایکس و شرکت "تی-موبایل" (T-Mobile)، قراردادی را برای ارائه چنین خدماتی، از طریق پروژه‌ای به نام "Coverage Above and Beyond" امضا کرده‌اند.

استارلینک برای اهداف اکتشافی بلندمدت اسپیس ایکس، بسیار مهم است. ماسک گفته است که درآمد حاصل از این پروژه پهنای باند، به تامین مالی پروژه "استارشیپ" (Starship) کمک می‌کند. استارشیپ، ترکیب غول‌پیکر موشک و سفینه فضایی است که اسپیس ایکس قصد دارد آن برای بردن افراد و محموله‌ها به ماه و مریخ توسعه دهد. همچنین، این شرکت قصد دارد ماهواره‌های استارلینک نسخه ۲ را با استفاده از استارشیپ به مدار زمین بفرستد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی