کد خبر: ۳۰۶۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

هوش مصنوعی به‌زودی بشر را نابود می‌کند

هوش مصنوعی طی سال‌های اخیر گسترش یافته و تحقیقات جدید گوگل و آکسفورد حاکمیت از تحقق پیش‌بینی نابودی نسل بشر توسط این فناوری را دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، محققان دانشگاه آکسفورد و گوگل در تحقیقات مشترکی که پیرامون هوش مصنوعی انجام داده‌اند، به نتایج ترسناکی دست یافته‌اند. مقاله تحقیق مذکور به این اشاره دارد که هوش مصنوعی فراتر از حد تصور پیش خواهد رفت و در آینده‌ای نه‌چندان دور بر زمین حکمرانی خواهد کرد. نتیجه این حکمرانی، به نابودی نسل بشر خواهد انجامید.

هوش مصنوعی پدیده‌ای فوق‌العاده در عصر فناوری است که فرآیند انجام بسیاری از کار‌ها را تسریع کرده و بخشی از پیشرفت چشمگیر دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. این فناوری چندین بار سبب حل مشکلات پیچیده شده و تقریبا در روند‌های مختلفی توسط برنامه‌نویسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال طی تحقیقات جدید و تخصصی که انجام شده، به‌نظر می‌رسد که این فناوری همیشه مفید نخواهد بود و توسعه پیشرفته آن روزی به ضرر نسل بشر تمام می‌شود.

محققان دانشگاه آکسفورد و گوگل در کنار هم به نتایج قابل استناد و البته تاسف‌باری رسیده‌اند. بر این اساس، تهدیدات AI می‌توانند بر اساس مجموعه‌ای از شرایط و اتفاقات تغییر کنند و گسترش بیابند. این اولین باری نیست که هوش مصنوعی به عنوان عامل احتمالی تهدیدکننده برای نسل بشر در نظر گرفته می‌شود، اما نتایج تحقیقات جدید گوگل و آکسفورد نیز جذاب است.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی