کد خبر: ۳۰۷۱۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

مدل ۲۰۲۳ ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی با اسنپدراگون ۷۱۲ دیده شد

همانطور که می دانید شیائومی هر از چندگاهی گوشی‌های قدیمی را با کمی تغییرات، دوباره به بازار عرضه می‌کند برای مثال Redmi Note 8 2021 یکی از این گوشی‌هاست. اطلاعات موجود در کنسول Google Play نشان می دهد که گوشی دیگری از این دست برای سال آینده در راه است و نام آن Redmi Note 11 Pro 2023 خواهد بود. مدل ۲۰۲۳ ردمی نوت ۱۱ پرو با اسم رمز “sweet” در حال توسعه است.

مدل ۲۰۲۳ ردمی نوت ۱۱ پرو

مدل ۲۰۲۳ ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی با اسنپدراگون ۷۱۲ دیده شد

شاید تعجب کنید اما طبق گفته GPC نسخه 2023 از تراشه اسنپدراگون 712 قدرت می گیرد.

این تراشه اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه شده و همان زمان هم تراشه قابلی نبود. به همین دلیل چیپست مذکور در سال آینده حتی کمتر تاثیرگذار خواهد بود. این تراشه در مقابل تراشه سال ۲۰۲۲ مدیاتک یعنی Helio G96 باید رقابت کند، اما از نظر عملکرد ارتقاء نخواهد یافت. اگرچه ممکن است کارآمدتر باشد، زیرا طبق فرآیند 10 نانومتری ساخته شده بود و این در مقایسه با فناوری 12 نانومتری G96 بهتر است.

جالب اینجاست که طبق تصویر قرار گرفته در گوگل پلی کنسول، تغییر چیدمان دوربین آن را دقیقاً شبیه Redmi Note 10 Pro می کند که از تراشه جدیدتر و قدرتمندتر Snapdragon 732G پشتیبانی می کند.

از نظر سخت افزار ردمی نوت 10 پرو تقریباً همان مشخصات دوربین 11 پرو را دارد: دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی به علاوه 2 مگاپیکسل عمق سنج. تنها تفاوت این است که مدل قدیمی‌تر یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی داشت و مدل جدیدتر یک دوربین 2 مگاپیکسلی.

در این مرحله ممکن است تعجب کنید که چرا شیائومی به فروش همان Redmi Note 10 Pro ادامه نمی دهد. خب ردمی نوت ۱۱ پرو دارای شارژ سریع تر (67 وات در مقابل 33 وات) و صفحه نمایش روشن تر (700 نیت در مقابل حداکثر 450 نیت) است، اما مشخص نیست که آیا مدل 2023 این مزایا را حفظ خواهد کرد یا خیر. همچنین، ۱۰ پرو فیلمبرداری 4K داشت که ۱۱ پرو آن را از دست داد.

منبع/ سینا عطایی- ترنجی

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی