کد خبر: ۳۰۸۱۴
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

حمله سایبری آمریکا برای سرقت اطلاعات مردم چین

آخرین گزارش تحقیقاتی چین در مورد هدف حمله سایبری ایالات متحده به دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی نشان داد هدف از این کار نفوذ و کنترل تجهیزات اصلی زیرساخت های چین و سرقت داده های خصوصی کاربران چینی بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، سی جی تی ان اعلام کرد، در فرآیند نفوذ سایبری آمریکا به چین، اطلاعات گروهی از افراد در این کشور با هویت های حساس نیز مورد بررسی قرار گرفت و این داده ها بسته بندی و رمزگذاری شد و از طریق چندین سرور به مقر آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) ارسال شد.

در 22 ژوئن، دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی چین اعلام کرد هکرهایی در خارج از کشور در حال ارسال ایمیل های فیشینگ با برنامه های تروجان برای اساتید و دانش آموزان این دانشگاه و تلاش برای سرقت داده ها و اطلاعات شخصی آنها بوده اند.

در این گزارش آمده است که بازرسان این حملات سایبری را با دفتر عملیات دسترسی اختصاصی آژانس امنیت ملی (TAO) مرتبط می‌دانند. در جریان این حملات ابتدا از ابزاری موسوم به FoxAcid، برای هک کامپیوتر میزبان داخلی و سرورهای دانشگاه استفاده شد و سپس کنترل چندین سرور کلیدی و برخی از تجهیزات مهم از جمله روترها و سوئیچ های داخلی دانشگاه و در نهایت سرقت داده های احراز هویت ممکن شد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز ملی واکنش اضطراری به ویروس های رایانه ای در چین، کارشناسان چینی با پشتیبانی فنی چندین کشور اروپایی و آسیای جنوب شرقی، ویژگی های فنی، سلاح های حمله و مسیرهای مورد استفاده در حمله سایبری به دانشگاه مذکور را شناسایی کردند. این تحقیقات نشان داد که آژانس امنیت ملی آمریکا از 41 نوع سلاح سایبری در حملات اخیر استفاده کرده است. چین موفق به شناسایی هویت 13 نفر از عوامل این حملات شده است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی