کد خبر: ۳۰۸۴۵
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ شرط گذاشت: همکاری با ایران

باقری تاکید کرد هنوز هیچ تصمیمی برای فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ گرفته نشده است.

به گزارش «نبض فناوری»، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای تاکید کرد هنوز هیچ تصمیمی برای فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ گرفته نشده است. باقری در این باره نظر شخصی خود را اعلام کرد و گفت که اگر اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند، منعی برای فعالیت نخواهند داشت.

یک هفته از اختلال در اینترنت و فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد. پیام‌رسان واتس‌اپ با 70 میلیون نصب، پرکاربردترین پلتفرم برای برقراری ارتباط میان مردم بوده و میلیون‌ها ایرانی رونق کسب‌وکارشان به اینستاگرام گره خورده است. پس از حذف این دو اپ از استورهای بازار و مایکت، شائبه فیلتر دائمی آن‌ها قوت گرفته است.

در این باره «مهدی باقری» عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در گفتگو با ایسنا اظهار داشت درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلا تصمیم‌گیری نشده است:

«من از اینکه کسی گفته باشد که بعد از بازگشتن به شرایط عادی قصدی برای جلوگیری از فعالیت این نرم افزارها وجود دارد یا اینکه کسی ادعا کرده باشد که همچنان اجازه فعالیت به این نرم افزارها داده خواهد شد، بی اطلاع هستم؛ در این مورد فعلا تصمیم‌گیری نشده است و از هیچ نهاد، کمیسیون، کمیته و فردی نشنیده‌ام که تصمیمی در این زمینه گرفته باشند.»

از نظر باقری چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آن‌ها وجود نخواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه در تصمیمات ملی تمام جوانب بایستی لحاظ شود، گفت: «نه از طرفی راضی هستیم که به کسب و کار کسی لطمه‌ای وارد شود و نه از طرفی راضی هستیم که به بهانه کسب و کار، اغتشاش‌گران از فرصت اینترنت استفاده کنند.»

درخواست چندباره برای همکاری اینستاگرام و واتس‌اپ با ایران
باقری در ادامه سخنان خود به اعلام کرد بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواستنه شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند: «اینستاگرام و واتس‌اپ قبلاً در شرایط پیش از آشوب‌ها شرایط کسب و کار را فراهم کرده بودند به همین دلیل نیز برای‌شان فضا فراهم شده بود و داشتند فعالیت می‌کردند منتها وقتی فضایی علیه جان و مال مردم فراهم کردند، با محدودیت‌هایی در دسترسی مواجه شدند»

این نماینده مجلس با بیان اینکه در خصوص اینستاگرام و واتس‌اپ تمامی مسائل وابسته به این است که آیا با ایران همکاری می‌کنند یا نه، گفت: «ما خدمت به مردم را یک طرف مساله می‌دانیم و از طرف دیگر نمی‌خواهیم که ابزار دست دشمن را با دست خودمان فراهم کنیم. آنچه که مهم است این است که چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ یا هر نرم افزار دیگری به قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشند، قطعاً هیچ مشکلی برای فعالیت در ایران نخواهد بود.»

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
هنز نیرو انتظامی میخواهی خون در حلق فرزند خودت کنی ...
یعنی مواد قیر از تریاک در کشور تزریق کتی .
تا بگن با چه شرایتی مرگ را میبینید
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی