کد خبر: ۳۰۸۷۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۲

کمیسیون استاندارد آغاز به کار کرد

دومین جلسه کمیسیون استاندارد با حضور نمایندگان معرفی‌شده کمیسیون‌‏های تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این جلسه، علی آذرکار، رییس کمیسیون استاندارد، ضمن اعلام آغاز به کار این کمیسیون، بیان کرد: «طبق دستورالعمل جدید تشکیل و فعالیت کمیسیون‏‌های سازمان نصر تهران، کمیسیون استاندارد ذیل کمیسیون‏‌های موضوعی به تصویب هیئت‌‏مدیره رسیده و اولین جلسه آن نیز اواسط شهریورماه گذشته تشکیل شده است». او ضمن اشاره به بازتعریف اهداف و ماموریت‏‌های کمیسیون در دوره ششم، تصریح کرد که عمده اعضای کمیسیون را نمایندگان کمیسیون‏‌های تخصصی تشکیل داده تا از این طریق زمینه برای تعامل بیشتر این کمیسیون‌‏ها با کمیسیون استاندارد فراهم شود.

در ادامه رئیس کمیسیون استاندارد گفت: «این کمیسیون برای اولین بار در ابتدای شروع دوره دوم هیئت‌‏مدیره و به ریاست مرحوم خانم داننده تشکیل شد و طی همه ادوار بعدی نیز فعالیت داشته است». او همچنین به سابقه فعالیت‏‌های کمیسیون، از جمله برگزاری سلسله همایش‌‏های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، تعامل با سازمان ملی استاندارد و تشکیل ساختار کمیته متناظر JTC1 در ایران اشاره کرد.

آذرکار افزود: «در دوره ششم تبیین و ترویج استانداردها، مقررات و چارچوب‌‏ها در حوزه فاوا، تدوین الزامات زیرساختی و توسعه‌‏ای از جمله الزامات امنیتی، احراز، پردازش و نگهداری داده‏‌ها، تعرفه خدمات، چارچوب‏‌های مرتبط با کیفیت محصولات، الزامات توافقنامه‏‌ای سطح خدمات و مسائل زیست محیطی، ایمنی و سلامت در مأموریت این کمیسیون لحاظ شده است. این موارد هم می‌‏تواند پس از بحث و تبادل نظر، در قالب اسنادی مانند دستورالعمل، راهنما، شیوه‌‏نامه یا استاندارد ملی تدوین شده و در اختیار همه ذینفعان قرار گیرد.»

در پایان علی آذرکار درخواست کرد که همه کمیسیون‌‏های تخصصی موضوعات مرتبطی که نیازمند به طرح و بررسی در کمیسیون استاندارد است را از طریق نماینده متبوع خود به این کمیسیون منتقل کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی