کد خبر: ۳۰۹۱۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۳

فیس‌بوک هنوز هزینه تامین امنیت مدیر سابقش را می دهد

شریل سندبرگ ماه آگوست به طور رسمی از سمت خود به عنوان مدیر ارشد متا کنار رفت، اما این شرکت تا سال 2023 به پرداخت هزینه های امنیت شخصی او ادامه خواهد داد.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، هیئت مدیره متا مالک فیس بوک با استناد به گزارش هایی در مورد تهدیدهای مستمر امنیتی بر علیه شریل سندبرگ موافقت کرد از اول اکتبر تا 30 ژوئن 2023 هزینه خدمات امنیتی وی را در محل اقامتش و در حین سفر بپردازد.

مشخص نیست سندبرگ با چه تهدیدهایی مواجه است که متا پس از استعفای او، کماکان به پرداخت هزینه های حفاظت ادامه می دهد.

شریل سندبرگ در سال 2008 به متا پیوست و آخرین روز حضور رسمی او به عنوان کارمند در متا 30 سپتامبر بود. او به خدمت در هیئت مدیره متا و دریافت حقوق به عنوان مدیر غیرکارمند ادامه خواهد داد. اگرچه سندبرگ ظاهراً به میل خود استعفا داد، اما آخرین ماه های حضور او در شرکت متا با رسوایی شخصی همراه بود. در اوایل سال جاری، وال استریت ژورنال گزارش داد سندبرگ از منابع شرکت برای کمک به حذف گزارش های منفی در مورد بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن، که در آن زمان نامزد سندبرگ بود، استفاده کرده است.

دو ماه بعد، وال استریت ژورنال گزارش داد متا تحقیقات داخلی را در مورد استفاده سندبرگ از منابع شرکت آغاز کرده و این تحقیق رویدادهای چند سال قبل را هم دربر می گیرد. علاوه بر اتهامات مربوط به محافظت از کوتیک در برابر گزارش های منفی مطبوعات، سندبرگ همچنین به دلیل استفاده احتمالی از بودجه شرکت برای پرداخت هزینه عروسی خود در سال 2022 نیز مورد بازجویی قرار گرفت. طبق گزارش‌ها، وکلای متا همچنین در حال بررسی این موضوع بودند که آیا کارکنان فیس‌بوک به سندبرگ و بنیادش، لین این، در تبلیغ آخرین کتابش، گزینه بی کمک کرده‌اند یا خیر و این کار چگونه انجام شده است.

سال‌های پایانی کار سندبرگ نیز با یک سری بحران‌های شرکت، از جمله رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2019 مشخص شد. اتهامات ایجاد نسل کشی در میانمار؛ کاهش درآمد در اوایل سال جاری؛ و تغییر سال گذشته در رویکرد iOS به ردیابی برنامه های شخص ثالث که هسته اصلی مدل کسب و کار متا را تضعیف کرد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی