کد خبر: ۳۰۹۲۴
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۰

بانک اطلاعاتی در حوزه نانو پلیمر ایجاد شود

رییس انجمن لاستیک اصفهان، اولویت این انجمن را ایجاد زیرساخت‌های نوآورانه برای توسعه این صنعت دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود برای ایجاد بانک جامع اطلاعاتی و یا ایجاد بستر ارتباطی آسان با شرکت‌های فناور و فعال در حوزه نانو پلیمر اقدام شود.

به گزارش «نبض فناوری»، بهنام نصیری در رویداد احصاء و رفع چالش‌های صنعت لاستیک که از رویدادهای جنبی سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو است، با اشاره به گزارشی از عملکرد انجمن لاستیک اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در این انجمن در تلاش هستیم که یک نقشه و برنامه راه مشخصی در این حوزه داشته باشیم، به همین دلیل برنامه استراتژیک صنعت لاستیک استان اصفهان را تدوین کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه و چشم اندازهایی که برای آن تعریف کردیم، نقشه راهی برای افق سال ۱۴۰۷ است که امیدواریم تا آن زمان به اهدافی که پیش بینی کرده‌ایم، دست پیدا کنیم.

نصیری، یکی از راهبردهای این سند را آموزش مستند و پژوهش جهت ارتقاء دانش فنی و علوم تحقیقاتی دانست که به طور مستقیم به ایجاد زیرساخت در جهت توسعه فناوری‌های نوین در صنعت لاستیک سازی می‌انجامد و یادآور شد: بر این اساس اولویت برنامه‌های انجمن، نگاه ویژه به رویداد کارآفرینی تقاضا محور و یا ریورس‌پیچ لاستیک با محوریت شرکت‌های فناور و دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: اجرای این اولویت‌ها را با حوزه نانو و با عنوان نیازهای تحقیقاتی صنعت لاستیک با حمایت ویژه ستاد نانو به کمک مجموعه فناور و دانش‌بنیان کلید زدیم.

رئیس انجمن لاستیک اصفهان همچنین با ارائه چند پیشنهاد به ستاد نانو، گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعاتی و یا ایجاد بستر ارتباطی آسان با شرکت‌های فناور و فعال در حوزه نانو پلیمر در راستای تقویت همکاری با انجمن لاستیک اصفهان، حمایت همه‌جانبه به‌ویژه مالی از شرکت‌هایی که در مرحله تحقیقاتی و عملیاتی پروژه‌های ارائه شده قرار دارند، حمایت از تاسیس کارگروه تخصصی نانو پلیمر در انجمن لاستیک اصفهان و واگذاری اختیار در جهت تقویت همکاری‌ها و بهره‌مندی از بسترهای ویژه حمایتی از جمله مسائلی است که اگر ایجاد شود، در توسعه عملکرد فعالیتی انجمن تاثیرگذار خواهد بود. امیدوارم با اجرای این پیشنهادات به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

در ادامه نجیمی، رییس کارگروه صنعت ستاد نانو با اشاره به تهیه مجموعه‌ای از اولویت‌های تحقیقاتی نانوساختار و چالش‌های انجمن لاستیک اصفهان، گفت: استفاده از پلیمر در صنعت لاستیک از حالت مزیت به حالت ضرورت تبدیل شده است و پیشرفت بالایی داشته است.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو (Iran nano 2022) از روز شنبه، ۹ مهرماه در سالن‌های ۵، ۶ و ۴۴ (سالن خلیج فارس) آغاز به کار کرده است و تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی