کد خبر: ۳۱۰۳۲
|
۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۰

فرود سگ‌های رباتیک مسلح روی پشت‌بام‌ها با پهپاد

در ویدیوی جدیدی که در چین منتشر شده، ارسال و استقرار سگ‌های رباتیک مسلح با پهپاد روی بام ساختمان‌های مورد نظر به نمایش گذاشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، وار زون اعلام کرد، یک ویدیوی یک دقیقه‌ای که در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد، یک پهپاد چینی را نشان می‌دهد که یک سگ رباتیک مسلح را حمل می‌کند و آن را روی یک پشت‌بام برای انجام عملیات می‌گذارد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این کلیپ مربوط به یک تمرین یا مانور نظامی چینی است یا خیر.

در این ویدئو، یک پهپاد را می‌توان در حالی که یک سگ رباتیک مسلح را در شکم خود حمل می‌کند، در حالی که به پشت بام ساختمانی در یک منطقه شهری نزدیک می‌شود، مشاهده کرد. پس از اینکه این پهپاد، سگ رباتیک را روی بام این ساختمان رها می‌کند، دوباره به هوا بلند می‌شود و از آن نقطه دور می‌شود.

سپس سگ رباتیک که یک مسلسل سبک چینی موسوم به QBB-۹۷ روی آن نصب شده، از حالت نشسته خود درمی‌آید و بلند می‌شود روی پاهایش می‌ایستد و شروع به واکاوی مکان جدید خود می‌کند.

این ویدیو توسط یک حساب کاربری متعلق به شرکت دفاعی چینی موسوم بهKestrel Defense منتشر شده و در شرح آن آمده است:

سگ‌های جنگی که از آسمان فرود می‌آیند. پهپادهای سنگین Red Wing Forward، این سگ‌های رباتیک جنگی را تحویل می‌دهند که می‌توانند مستقیماً در پشت دشمن مستقر شوند تا حمله‌ غافلگیرانه‌ای را انجام دهند یا می‌توانند روی سقف ساختمان‌های تحت اختیار دشمن قرار گیرند.

این پیام نشان می‌دهد که این همگام‌سازی سگ‌های رباتیک با پهپادها برای استفاده در عملیات‌های نظامی و انتظامی در مناطق شهری توسعه داده شده است. نظارت و نفوذ بر این مناطق بسیار دشوار است، زیرا از ساختمان‌های بلند و سازه‌های پیچیده تشکیل شده‌اند.

در حال حاضر بیان دقیق مشخصات این فناوری پیشرفته دشوار است، زیرا جزئیات فنی این سگ رباتیک و پهپاد موجود در این ویدیو فاش نشده است و این موضوع، تأیید نحوه دقیق استفاده از این سیستم‌ها را غیرممکن می‌کند.

بنابراین فعلا نام واقعی این پهپاد یک راز باقی مانده است، اگرچه شبیه یکی از انبوه پهپادهایی است که چین تولید می‌کند.

چیزی که واضح است این است که سلاح این سگ رباتیک شبیه به مسلسل سبک چینی QBB-۹۷ است که یک مزیت کلیدی نسبت به باقی سلاح‌ها دارد و آن، ظرفیت ایجاد شلیک‌های مداوم به صورت خودکار است.

در واقع، مسلسل QBB-۹۷ می‌تواند تا ۶۵۰ گلوله در هر دقیقه شلیک کند، اما چیزی که در ویدیو ذکر نشده و توضیح داده نشده این است که چگونه می‌توان آن را از پشت یک سگ رباتیک مدیریت کرد و اینکه آیا فقط در حالت استقرار روی زمین قابلیت شلیک دارد یا می‌تواند در حال پرواز با پهپاد نیز شلیک کند.

موضوع دیگری که هنوز مشخص نیست این است که هر سگ رباتیک مسلح در یک نبرد واقعی چگونه عمل می‌کند. آنها می‌توانند نیروی کمکی بسیار مفیدی در سناریوهای جنگی باشند، به خصوص اگر بتوان آنها را با پهپاد به قلب عملیات‌ها منتقل کرد.

استقرار سگ‌های رباتیک با پهپاد به این معنی است که نیروهای ارتش می‌توانند آنها را در موقعیت نبرد مورد استفاده قرار دهند و به طور موثر و بدون به خطر انداختن جان افراد، عملیات را پیش ببرند. اکنون باید منتظر ماند و دید این سگ‌های رباتیک به سربازهای آینده تبدیل می‌شوند و آینده نبردهای نظامی را شکل می‌دهند یا نه.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
امروز جایی خواندم که ربات ها را نباید مسلح کرد . تصمیم را سازمان بین‌الملل گرفته
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی