کد خبر: ۳۱۴۴۳
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

زخم‌پوش هوشمند نانویی به کمک درمان زخم‌های عمیق آمد

محققان یکی از شرکت‌های فناور در حالی زخم‌پوش‌های نانویی با قابلیت درمان زخم‌های عمیق را تولید کردند که این محصول حوزه سلامت در انحصار یکی از شرکت‌های امریکایی بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، طهورا ابراهیمی، محقق بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های فناور، زخم‌پوش‌های نانویی را از دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و گفت: این زخم‌پوش در ابعاد ۵۰ نانومتر تولید شده که برای زخم‌هایی با اشکال متفاوت و یا زخم‌های دارای عمق که نمی‌توان به زخم پوش‌های عادی آنها را پوشش داد، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این زخم‌پوش نوعی پودر است که توسط پزشک بر روی زخم ریخته می‌شود. این پودر زمانی که مرطوب می‌شود، به هم می‌چسبد و تشکیل یک فیلم را می‌دهد و سپس زخم بانداژ خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه این زخم‌پوش در مدت یک ماه بر روی زخم باقی می‌ماند، اظهار کرد: انحصار تولید این نوع زخم‌پوش‌ها در اختیار یک شرکت آمریکایی بود و به دلیل تحریم‌ها، این محصول به کشور وارد نمی‌شود.

محقق بخش تحقیق و توسعه این شرکت فناور، پودر بندآورنده خون را از دیگر محصولات دانش‌محور این شرکت دانست و گفت: پودر بند آورنده خون بر پایه سلولز اکساید و کیتوسان عمل می‌کند و مهمترین ویژگی‌ این محصول عمل انعقاد سریع خون است.

وی با بیان اینکه این محصول برای بیمارانی که دارای مشکلات انعقادی هستند مانند بیماران مبتلا به هموفیلی کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: این محصول در کمتر از یک دقیقه می‌تواند لخته‌زایی را ایجاد کند؛ از این رو این بندآورنده در فوریت‌های پزشکی، تصادفات و حتی در جعبه کمک‌های اولیه کوهنوردان قابل استفاده است.

ابراهیمی با اشاره به تولید تامپون‌های دندانی و بینی، توضیح داد: این تامپون برای بند آوردن خون بعد از کشیدن دندان و یا در جراحی‌های دندان قابل استفاده است؛ چرا که این محصول در مدت ۴۰ ثانیه قادر به قطع خونریزی است.

به گفته این محقق، این تامپون بر پایه سلولز اکساید و افزودنی‌های نانویی تولید شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی