کد خبر: ۳۱۵۰۸
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

ساخت ماوس تاشو با الهام از اوریگامی

یک طراح هنگ‌ کنگی با الهام از اوریگامی دست به ساخت یک ماوس رایانه‌ای جدید زده است که به راحتی به یک صفحه صاف تبدیل می‌شود و در کیف جا می‌گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، اگرچه در حال حاضر تعدادی زیادی ماوس رایانه‌ای قابل حمل وجود دارد، اما این ماوس‌ها معمولاً نسخه‌های کوچک‌تر ماوس‌های معمولی هستند که استفاده از آنها سخت‌تر است. این ماوس تاشو جدید که Air.۰ نام دارد اما متفاوت است. این یک ماوس بلوتوثی با اندازه استاندارد است که در طراحی آن از اوریگامی الهام گرفته شده است و برای حمل می‌توان آن را باز کرد تا به صورت یک صفحه صاف در بیاید.

ساخت ماوس تاشو با الهام از اوریگامی

این دستگاه توسط هوراس لام(Horace Lam)، طراح هنگ کنگی اختراع شده است. وزن آن ۴۰ گرم بوده و زمانی که در حالت صاف قرار داشته باشد، ۴.۵ میلی‌متر ضخامت دارد البته به استثنا ناحیه‌ای که حسگر نوری مادون قرمز آن را در خود جای داده است که در این وضعیت ۱۰ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

برای تبدیل آن به شکل سه‌بعدی قابل استفاده، کاربر باید به سادگی دو طرف آن را تا کند و از طریق یک گیره مغناطیسی دو طرف را به هم متصل کند. سپس ماوس Air.۰ را می‌توان مانند یک ماوس معمولی مورد استفاده قرار داد. این ماوس دارای دکمه‌های مکانیکی در چپ و راست و یک صفحه اسکرول در وسط است. جنس آن، چرم گیاهی مقاوم در برابر آب بوده و در هر گوشه از آن "غلتک‌هایی" از جنس پلاستیک سخت وجود دارد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی روی سطوحی مانند میز حرکت کند.

ساخت ماوس تاشو با الهام از اوریگامی

براساس گزارش‌ها، یک بار شارژ باتری لیتیوم پلیمری ۳.۷ ولت/۵۰۰ میلی آمپر ساعت آن برای استفاده‌ی سه ماهه کافی است. سرعت ردیابی آن تا ۳۰ اینچ(۷۶۲ میلی‌متر) بر ثانیه برآورد شده و با استفاده از بلوتوث بدون استفاده از دانگل می‌توان آن را به دستگاه‌های اپل، اندروید و ویندوز متصل کرد.

ساخت ماوس تاشو با الهام از اوریگامی

با فرض اینکه ماوس Air.۰ به مرحله تولید برسد، قیمت خرده فروشی برنامه‌ریزی شده برای آن ۶۹ دلار است و در ۱۲ رنگ عرضه می‌شود.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی