کد خبر: ۳۱۷۲۲
|
۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

وعده حمایت از اجرای برنامه توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، برای حمایت از اجرای برنامه توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و رصدخانه‌های پیش‌نشانگری زلزله در سطح مناطق پر خطر کشور وعده داد.

به گزارش«نبض فناوری» محمدحسن نامی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در راستای تقویت تعاملات سازمان مدیریت بحران کشور با سازمان‌ها و مراکز مؤثر در امور مدیریت بحران کشور از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بازدید کرد.

دکتر محمدرضا حاتمی، رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در جریان این بازدید، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مرکز لرزه‌نگاری کشوری و مرکز مطالعات پیش‌نشانگرهای زلزله تاکید کرد. وی با ارائه وضع موجود و برنامه توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و رصدخانه‌های پیش‌نشانگری در قالب طرح و برنامه ملی با برش استانی، در سطح کشور گفت: تقویت این ایستگاه‌ها و رصدخانه‌ها در مناطق خطرپذیر کشور با هدف رصد مناسب‌تر فعالیت لرزه‌ای گسل‌ها و ثبت، پایش و اعلام به موقع و دقیق‌تر زمین‌لرزه‌ها و پیش‌آگاهی برای آمادگی عمومی در برابر زلزله ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در پی نشست رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقرر شد با حمایت سازمان مدیریت بحران کشور در سطح ملی و استانی، بر اساس برنامه ملی و استانی مؤسسه ژئوفیزیک، برنامه توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و رصدخانه‌های پیش‌نشانگری زلزله به عنوان یکی از ضرورت‌های حوزه مدیریت بحران کشور در دستور کار قرار گرفته و به تدریج در سطح مناطق پر خطر کشور عملیاتی شود.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی