کد خبر: ۳۱۷۵۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G و Galaxy A73 5G+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A53 5G و Galaxy A73 5G مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، این روزها شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه انرژی خود را بیشتر بر ساخت و عرضه گوشی‌های میان رده معطوف کرده‌اند. سامسونگ که یکی از شرکت‌های شناخته شده در ساخت گوشی‌های همراه است نیز گوشی‌های سری گلکسی A که از محصولات میان رده این شرکت است را با کیفیتی خوب و البته با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G و Galaxy A73 5G پرداخته شده است.

مقایسه GalaxyA53 5G و Galaxy A73 5G از نظر دوربین

 

Galaxy A73 5G

GalaxyA53 5G

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

۵ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

ماکرو

۵ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

گلکسی A73 5G مجهز به دوربین اصلی چهارگانه واید، اولتراواید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق است. Galaxy A73 5G دارای لنزهای ۱۰۸، ۱۲ و دو لنز پنج مگاپیکسلی در پنل پشتی خود است و از پنج حالت عکاسی خودکار، فیلم‌برداری، پرتره، پانوراما و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی Galaxy A73 5G با دیافراگرام f/1.8 به عنوان دوربین اصلی این گوشی شناخته شده است و از فناوری اپتیکال بهره‌مند است، همچنین مجهز به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. عکس‌های اولتراواید این گوشی توسط لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 ثبت شده است و کیفیت قابل قبولی دارد.

وظیفه ثبت تصاویر سوژه‌های با فاصله کم برعهده دوربین پنج مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که عکس‌های ثبت شده با این دوربین عموماً خارج از فوکوس و با جزئیات کم است. Galaxy A73 5G برای ثبت تصاویر پرتره به دلیل عدم حضور لنز تله‌فوتو، ثبت تصاویر با همکاری دوربین اصلی و دوربین تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 انجام خواهد شد همچنین این گوشی مجهز به یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 از نوع واید است.

در مقابل GalaxyA53 5G دارای چهار لنز ۶۴، ۱۲ و دو ۵ مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق هستند و دیافراگم f/1.8، f/2.2، f/2.4 و f/2.4 دارد. این گوشی از قابلیت‌هایی نظیر عکس‌های پانوراما، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، HDR و ضبط فیلم با فریم ریت ۳۰ فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و تصاویر ثبت شده کیفیت قابل قبولی دارند. GalaxyA53 5G دارای دوربین سلفی با لنز ۳۲ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 و از نوع واید است.

مقایسه GalaxyA53 5G و Galaxy A73 5G از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

 

Galaxy A73 5G

GalaxyA53 5G

چیپست

Snapdragon 778G 5G

Exynos 1280

پردازنده گرافیکی

Adreno 642L

Mali-G68

سیستم عامل

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲

رابط کاربری

One UI 4.1

One UI 4.1

تنوع حافظه

۸/۲۵۶، ۸/۱۲۸، ۶/۱۲۸

۸/۲۵۶، ۶/۲۵۶، ۸/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۴/۱۲۸

Galaxy A73 5G مجهز به تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G 5G است. این تراشه از ترکیب هشت هسته Kryo 670 تشکیل شده است و وظیفه پردازش گرافیکی برعهده ماژول Adreno 642L در نسخه‌هایی با رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶، رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

GalaxyA53 5G مجهز به تراشه پنج نانومتری Exynos 1280 است که ترکیبی از هشت هسته پردازشگر از نوع Cortex-A55 است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی Mali-G68 وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را دارد. GalaxyA53 5G در نسخه‌های مختلفی با رم و حافظه داخلی متفاوت در بازار موجود است. در واقع این گوشی در رم‌های هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت، رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت و رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قابل خریداری است و البته می‌‎توان در صورت نیاز با استفاده از درگاه microSD حافظه آن را نیز ارتقا داد.

از نظر سیستم عامل Galaxy A73 5G اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 را اجرا می‌کند، GalaxyA53 5G نیز از سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابطه کاربری One UI 4.1 پشتیبانی می‌کند.

مقایسه GalaxyA53 5G و Galaxy A73 5G از نظر صفحه نمایش

 

Galaxy A73 5G

GalaxyA53 5G

نوع نمایشگر

Super AMOLED Plus

Super AMOLED

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل

۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل

تراکم پیکسلی

۳۹۳ پیکسل در هر اینچ

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در ساخت نمایشگر مدل Galaxy A73 5G از نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus استفاده کرده است که کیفیت بسیار بالایی دارد و حس خیلی خوبی را به کاربران منتقل می‌کند در مقابل GalaxyA53 5G از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED که از کیفیت پایین‌تری نسبت به Galaxy A73 5G برخوردار است، استفاده کرده است.

نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در مدل Galaxy A73 5G چیزی حدود ۸۷.۰ درصد و در GalaxyA53 5G حدود ۸۵.۴ درصد است که نشان از حاشیه‌های زیاد آن است. تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل گوشی GalaxyA53 5G در هر هر اینچ موجب شده که کیفیت صفحه نمایش بسیار مطلوب و راضی کننده باشد.

رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی یکسان است، نمایشگر Galaxy A73 5G و GalaxyA53 5G به اندازه ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد همچنین برای محافظت از نمایشگر هر دو گوشی از محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ استفاده نشده است.

مقایسه GalaxyA53 5G و Galaxy A73 5G از نظر طراحی ظاهری

 

Galaxy A73 5G

GalaxyA53 5G

ابعاد

۱۶۳.۷x۷۶.۱x۷.۶ میلی‌متر

۱۵۹.۶x۷۴.۸x۸.۱ میلی‌متر

وزن

۱۸۱ گرم

۱۸۹ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

از نظر ابعاد و وزن Galaxy A73 5G در برابر GalaxyA53 5G کمی بزرگ‌تر و البته سنگین‌تر است. بزرگی نمایشگر هر دو گوشی تنها ۰.۲ اینچ تفاوت دارد.

همچنین در GalaxyA53 5G نمایشگر با ۶.۵ اینچ حدود ۸۵.۴ درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده است. در Galaxy A73 5G با ۶.۷ اینچ بزرگی حدود ۸۷.۰ درصد از قاب جلوی دستگاه را در اختیار گرفته است.

مقایسه GalaxyA53 5G و Galaxy A73 5G از نظر باتری

 

Galaxy A73 5G

GalaxyA53 5G

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ واتی

۲۵ واتی

ظرفیت باتری و شارژی سریع هر دو گوشی Galaxy A73 5G و GalaxyA53 5G یکسان بوده و هر دو گوشی از باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۵ واتی بهره برده است، این گوشی‌ها تنها از نظر تراشه با یکدیگر تفاوت دارند که تراشه در نوع شارژدهی متفاوت است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A73 5G و GalaxyA53 5G

تا اینجا به مقایسه Galaxy A73 5G با GalaxyA53 5G از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایشگر پرداختیم. هرکدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی