کد خبر: ۳۱۹۷۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اپل در آیفون‌های آینده خود از حافظه‌های فلش ساخت سامسونگ استفاده می‌کند

اپل در مقطعی از زمان قصد داشت تا برای گوشی‌های آیفون خود از تراشه‌های حافظه ساخت کمپانی چینی YMTC استفاده کند؛ اما تحولات ژئوپولتیکی موجب لغو این برنامه‌ها شد. بر اساس اعلام برخی منابع دست‌اندرکار، آیفون‌های آینده اپل از حافظه‌های ساخت شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس استفاده خواهند کرد. این ماژول‌های حافظه در گوشی‌های هوشمند سال 2023 شرکت اپل به‌کارگیری خواهند شد.

به گزارش «نبض فناوری»، در گذشته نیز شرکت‌های سامسونگ و اپل در حوزه‌های مختلفی با یکدیگر تعامل داشته و غول کره‌ای نمایشگرها و حتی تراشه‌های مورد نیاز برند آمریکایی را تولید می‌کرد. اما اکنون وابستگی اپل به رقیب کره‌ای خود بیش از پیش افزایش خواهد یافت. در این میان کمپانی‌ها می‌توانند به منظور کاهش قیمت تراشه‌های حافظه با یکدیگر مذاکره نمایند؛ پدیده‌ای که نهایتا می‌تواند بر قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار تاثیرگذار باشد.

اپل در آیفون‌های آینده خود از حافظه‌های فلش ساخت سامسونگ استفاده می‌کند

کمپانی چینی تولیدکننده حافظه موسوم به YMTC احتمالا با مشکلاتی دست‌به‌گریبان است. به‌دنبال تحریم‌های وضع شده توسط ایالات‌متحده در ماه اکتبر، عرضه تجهیزات تولید تراشه‌های حافظه با فناوری‌های آمریکایی به چین ممنوع اعلام شد. به بیان دقیق‌تر این تجهیزات برای ساخت تراشه‌هایی با مقیاس فرآیندی کوچکتر از 18 نانومتر قابل استفاده نخواهند بود. از سوی دیگر YMTC در حال آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای تولید حافظه‌های فلش پیشرفته با ساختار 128 لایه‌ای بود.

شرکت چینی CXMT نیز در زمینه تولید تراشه‌های رم تخصص داشته و اکنون با مشکلات مشابهی مواجه شده است. بنابراین شرکت‌هایی که از ماژول‌های حافظه تولیدی CXMT برای محصولات خود استفاده می‌کنند؛ احتمالا به ناچار بایستی به‌دنبال انعقاد قرارداد با تامین‌کنندگان جدید باشند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی