کد خبر: ۳۲۰۰۲
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰
از طریق خورشید و زیست توده صورت گرفت؛

طرح محقق ایرانی برای تامین نیاز گرمایشی خانه با انرژی های پاک

گروهی از محققان با همکاری پژوهشگری ایرانی آزمایشی انجام داده اند تا با کمک انرژی خورشیدی و زیست توده نیاز گرمایشی یک خانه یک طبقه را تامین کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، گروهی از محققان با همکاری حسام طاهریان پژوهشگر ایرانی تحقیقی درباره مدلسازی و ارزیابی یک سیستم چند نسلی ترکیبی خورشیدی- توده زیستی انجام داده اند.

در این تحقیق آنها یک سیستم چند نسلی توزیعی متشکل از کلکتور فتوولتائیک حرارتی با واحدهای تولید زیست توده در یک محیط شبیه‌سازی ایجاد کردند.

هدف این سیستم تامین تقاضای گرمایش کلبه ای یک طبقه در شیان، واقع در شمال غربی چین است. در پژوهش مذکور امکان سنجی این سیستم و استفاده پلکانی از سطوح مختلف انرژی تایید و نشان داده شده است.

برای دستیابی به حداکثر بازده قابل دستیابی، پارامترهای کلیدی سیستم، مانند مساحت کلکتور، ظرفیت ذخیره حرارتی و دمای تنظیم شده گرمایش در میان پارامترهای دیگر، به روش‌های مختلف ترکیب شدند و مجموعه‌ای از پارامترهای بهینه به دست آمدند.

پس از اجرای مدل، در طول فصل گرمایش، نتایج نشان داد که انرژی خورشیدی تولید ۱۶۹۸ کیلووات ساعت یا ۶۰ درصد کل انرژی جمع آوری شده را تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر زیست توده ۸۵۲.۹۵ کیلووات ساعت یا ۴۰ درصد انرژی تولیدی را به خود اختصاص داده است.

چنین سیستمی می تواند در اکثر وضعیت های مختلف، گرمایش در ایالت شیان چین را بدون نیاز به انرژی کمکی تامین و همچنین گاز گلخانه ای تولید نکند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی